Článek
Veleslavín, Velká Chuchle, Radotín. Na těchto třech místech vyrostou do dvou let záchytná parkoviště o tisícovkách míst. Alespoň podle slibu primátorky Krnáčové v polovině jejího mandátu.
„Do voleb určitě budou stát parkoviště v okolí Velké Chuchle a Radotína. A na Veleslavíně také, protože tam to dokonce byla podmínka stavby metra A,“ uvedla Krnáčová v rozhovoru pro Seznam.
Zajímavý je především návrat k plánu na veleslavínské parkoviště. Obří terminál pro 600 aut za 1,3 miliardy měl podle původních nákresů vyrůst společně se zastávkou prodloužení linky metra A.
To se slavnostně otevřelo loni v dubnu. Parkoviště ale zůstalo jen na papíře - město peníze raději poslalo na přípravy metra D. (Pro připomenutí – Veleslavín je onou stanicí, která nemá eskalátory, ačkoli z ní lidé jezdí na ruzyňské letiště. S kufry jim tak pomáhají nosiči.)
Praha začne stavět metro D, použije malý trik se stanicemi. Pusťte si video, kde o tom mluví primátorka Krnáčová:
Po spuštění metra se ale nepřekvapivě ukázalo, že přibylo i řidičů, kteří přijíždějí z okolí Prahy a chtějí zaparkovat, aby mohli do centra pokračovat hromadnou dopravou. Auto ale nemají kde nechat, zvláště poté, co v části Prahy 6 začaly platit zóny parkovacího stání.
„Připravuje se nový projekt P+R na Veleslavíně, teď čekáme na návrhy projektanta. Parkoviště může být podzemní i nadzemní, ale ne takové, jak bylo původně plánováno,“ uvedl náměstek pro dopravu Petr Dolínek za ČSSD. Na původním projektu mu vadí, že měla nejdříve vyrůst část parkoviště a teprve později se měla dostavovat další patra.
V Chuchli a Radotíně magistrát jedná jak se soukromými vlastníky, tak s místními politiky. „Máme několik návrhů. Ty lokality by mohly poskytnout až tisíc parkovacích míst,“ dodal náměstek Dolínek.
Další tisícovka míst se má otevřít pod Letnou a Prašným mostem – tam stojí nevyužívaná parkoviště postavená spolu s tunelem Blanka. Jenže Praha až nyní soutěží firmu, která je bude provozovat.
„Je smutné, že poslední P+R parkoviště se tady postavilo za ODS. Ta parkovací místa už mohla stát dávno, je to dávno naplánované,“ myslí si zastupitel a šéf pražské ODS Filip Humplík.
Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3 tisíce stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích. Na vybudování dalších parkovišť chce Praha spolupracovat se Středočeským krajem, který na ně může čerpat evropské dotace.