Hlavní obsah

Praha oživí plán na obří parkovací domy. Primátorka slibuje tři místa, kde vyrostou

Před dvěma lety se Adriana Krnáčová díky heslu „prostě to zařídím" dostala do křesla pražské primátorky. Zeptali jsme se jí, co tedy do příštích voleb pro Pražany zařídí - její sliby vám postupně představujeme na Seznamu.

Článek

Veleslavín, Velká Chuchle, Radotín. Na těchto třech místech vyrostou do dvou let záchytná parkoviště o tisícovkách míst. Alespoň podle slibu primátorky Krnáčové v polovině jejího mandátu.

„Do voleb určitě budou stát parkoviště v okolí Velké Chuchle a Radotína. A na Veleslavíně také, protože tam to dokonce byla podmínka stavby metra A,“ uvedla Krnáčová v rozhovoru pro Seznam.

Zajímavý je především návrat k plánu na veleslavínské parkoviště. Obří terminál pro 600 aut za 1,3 miliardy měl podle původních nákresů vyrůst společně se zastávkou prodloužení linky metra A.

To se slavnostně otevřelo loni v dubnu. Parkoviště ale zůstalo jen na papíře - město peníze raději poslalo na přípravy metra D. (Pro připomenutí – Veleslavín je onou stanicí, která nemá eskalátory, ačkoli z ní lidé jezdí na ruzyňské letiště. S kufry jim tak pomáhají nosiči.)

Praha začne stavět metro D, použije malý trik se stanicemi. Pusťte si video, kde o tom mluví primátorka Krnáčová:

Po spuštění metra se ale nepřekvapivě ukázalo, že přibylo i řidičů, kteří přijíždějí z okolí Prahy a chtějí zaparkovat, aby mohli do centra pokračovat hromadnou dopravou. Auto ale nemají kde nechat, zvláště poté, co v části Prahy 6 začaly platit zóny parkovacího stání.

„Připravuje se nový projekt P+R na Veleslavíně, teď čekáme na návrhy projektanta. Parkoviště může být podzemní i nadzemní, ale ne takové, jak bylo původně plánováno,“ uvedl náměstek pro dopravu Petr Dolínek za ČSSD. Na původním projektu mu vadí, že měla nejdříve vyrůst část parkoviště a teprve později se měla dostavovat další patra.

V Chuchli a Radotíně magistrát jedná jak se soukromými vlastníky, tak s místními politiky. „Máme několik návrhů. Ty lokality by mohly poskytnout až tisíc parkovacích míst,“ dodal náměstek Dolínek.

Takto vypadal původní návrh parkovacího domu na Veleslavíně. Magistrát teď ale připravuje vlastní projekt.

Další tisícovka míst se má otevřít pod Letnou a Prašným mostem – tam stojí nevyužívaná parkoviště postavená spolu s tunelem Blanka. Jenže Praha až nyní soutěží firmu, která je bude provozovat.

„Je smutné, že poslední P+R parkoviště se tady postavilo za ODS. Ta parkovací místa už mohla stát dávno, je to dávno naplánované,“ myslí si zastupitel a šéf pražské ODS Filip Humplík.

Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3 tisíce stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích. Na vybudování dalších parkovišť chce Praha spolupracovat se Středočeským krajem, který na ně může čerpat evropské dotace.

Doporučované