Článek
Město vykoupí zhruba 116 496 metrů čtverečních a zaplatí za ně asi 109,5 milionu korun. Kdy dostavba okruhu začne, není jasné. Investorem je stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
„Loni jsme slíbili, že letos budou první výsledky výkupů pozemků pod budoucími zelenými pásy. Dnešním rozhodnutím rady jsme schválili výkup o rozloze více než 116 tisíc metrů čtverečních. Teď, když máme zelenou stěnu kde vysadit, začneme pracovat na její dokumentaci,“ sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě)
Vedení města nyní zvažuje variantu, že pro výsadbu použije materiál vykopaný při stavbě metra D z Pankráce do Písnice nebo městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol. „Nákladní auta by nemusela jezdit z 50 až 80 kilometrové dálky. Šetřili bychom tím městskou kasu za poplatky z deponování i životní prostředí,“ uvedl Scheinherr.
Z celkové výměry pozemků, které město vykoupí, je 77 930 metrů čtverečních ve vlastnictví společnosti Xaverov trade a 38 566 metrů čtverečních patří firmě Agrotrade. Cena vykupovaných pozemků a částí pozemků je 109,46 milionu korun. Po výkupu pozemků město zahájí práce na projektu valu.
Kdy začne stavba zmíněného úseku Pražského okruhu, není jasné. Stavba získala v roce 2019 kladné stanovisko při posouzení vlivu na životní prostředí. „Od té doby se s 511 nic nestalo. Nevykoupil se ani jeden pozemek, stavba nemá územní rozhodnutí a celá Praha na to doplácí. Těžká tranzitní doprava musí mít možnost Prahu objet. Ne do ní vjet, zanechat po sobě znečištěný vzduch v širším centru města, a zase jet dál,“ uvedl Scheinherr. Hlavní město podle něj při přípravě stavby pomáhá ŘSD dle dřívější dohody.
Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou rovněž dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu jen zhruba polovina.