Hlavní obsah

Praha je až druhým nejlepším místem k životu v regionu. Hádejte, kdo je první

Praha je podle žebříčku Arcadis Sustainable Cities Index na 23. místě mezi světovými městy, kde se žije nejlépe.Video: Jan Marek

Přední místo Praze ve středoevropském srovnání zajišťuje množství zeleně, dostupnost a kvalita zdravotní péče a vyváženost pracovního a osobního života.

Článek

Praha je druhým nejlepším městem pro život a podnikání v regionu střední a jihovýchodní Evropy. Nejlepší je Vídeň, která mezi stovkou vybraných světových měst skončila na pátém místě.

Praha je na 23. příčce.

Vyplývá to ze studie mezinárodní poradenské společnosti Arcadis, kterou má agentura ČTK k dispozici. Jednotlivá města byla hodnocena podle kvality života obyvatel, úrovně podnikatelského prostředí a dlouhodobě udržitelného rozvoje.

„Praha je v aktuálním žebříčku Arcadis Sustainable Cities Index hodnocena jako takzvaný vyrovnaný inovátor. V kvalitě života obyvatel a úrovni podnikatelského prostředí se celosvětově umístila velmi vysoko. Index oceňuje například dostupnost a kvalitu zdravotní péče, bezpečnost, rozvoj turismu, řadu příležitostí k podnikání a širokou nabídku pracovních míst,“ uvedla Lenka Matějíčková z české pobočky Arcadis.

V případě trvale udržitelného rozvoje podle ní studie dobře hodnotí vodní hospodářství a zeleň ve městě. Naopak prostor pro zlepšení je v dopravě, geografickém i virtuálním propojení města a ve zlepšení odpadového hospodářství.

„Přední místo Praze ve středoevropském srovnání zajišťuje množství zeleně, dostupnost a kvalita zdravotní péče a vyváženost pracovního a osobního života. Praha je pro návštěvníky velmi atraktivní a sama turismus maximálně podporuje. Index poukazuje na nutnost omezit emise oxidu uhličitého, podpořit alternativní způsoby dopravy, jako elektromobily a cyklodopravu, a zlepšit zpracování odpadních vod,“ uvedla dále Matějíčková.

Při řešení dopravní situace je podle studie potřebné vybudovat záchytná parkoviště, která by navazovala na systém MHD. K restriktivním opatřením, která dnes zavádějí mnohé evropské metropole, náleží omezení vjezdu do centra města pro auta, jež nesplňují určité emisní limity,“ uvádí dále studie. Klíčové je podle ní také dobudování vnitřního a vnějšího dopravního okruhu a rozvíjení sítě pražské městské hromadné dopravy, jako například linka metra D.

V celkovém žebříčku se nejlépe umístil Londýn, následují Stockholm, Edinburgh, Singapur a Vídeň. V rámci regionu jsou na tom po Vídni a Praze nejlépe Varšava (celkově 54.), Budapešť (57.) a Moskva (58.).

Související témata:

Doporučované