Hlavní obsah

Praha dá letos na dotace v turistickém ruchu 15,33 milionu Kč

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Pražský magistrát vynaloží letos na neinvestiční dotace v turistickém ruchu 15,33 milionu korun. Peníze jsou určené pro kongresy a konference nebo na akce s mimopražským přesahem.

Článek

Přidělení peněz na čtvrtečním zasedání schválili pražští zastupitelé. Původně měli dostat peníze také pořadatelé akce Prague Pride, těm ale zastupitelé magistrátní komisí navrhovanou částku neschválili.

Turismus patří mezi nejvíce postižené oblasti pandemií nemoci covid-19. Z rozdělovaných dotací je částka 14,2 milionu korun určená pro kongresy a konference. Pro tuto skupinu bylo schváleno sice přidělení 13,8 milionu Kč, avšak o podporu mohli požádat někteří pořadatelé i ve druhé skupině projektů. Peníze tak dostanou akce, které trvají alespoň dva dny a účastní se jí minimálně 500 registrovaných delegátů. Podpořené budou mimo jiné lékařský, zemědělský, chemický či automobilový kongres. Maximální výše dotace je dva miliony korun pro jednu akci.

Ve druhé skupině mohli žadatelé získat maximálně 30 procent oprávněných nákladů akce, avšak částka nesmí překročit milion korun. Peníze dostane například Svatojánský spolek na akci Navalis a magistrát podpoří také třeba rekonstrukci bitvy na Bílé hoře. Naopak peníze nedostanou pořadatelé Prague Pride, kterým město původně plánovalo dát 650.000 Kč. Zastupitelé na jednání nakonec tuto akci ze seznamu vyřadili a nepodpořili.

Přidělené dotace jsou vždy určené pouze na uhrazení části způsobilých výdajů v souvislosti s konkrétní akcí. Peníze je možné použít například na nájem prostor, kde se akce bude konat, a to včetně příslušných služeb jako jsou třeba energie nebo pronájem audiovizuálního vybavení.

Kvůli pandemii covid-19 v Praze poklesl počet turistů. Město proto již vloni podpořilo turistický ruch 121 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Akce do města přilákala podle pražské marketinkové organizace Prague City Tourism (PCT) na 70.000 lidí a přínosnost byl kolem 200 milionů korun. Letos by měla kampaň od Velikonoc začít znovu.

Související témata:

Doporučované