Článek
O zadání studie budou v pondělí rozhodovat radní, měl by ji dostat na starost městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Delší dobu zvažovaná Jarovská třída má ulevit již nyní přetížené ulici Jana Želivského. Město také připravuje změnu územního plánu pro budoucí zástavbu bývalého nádraží.
Nová silnice by podle dokumentu měla vést z Jarova na křižovatku ulic Malešická a Na Jarově a následně podél stávající železniční trati přes areál nákladového nádraží. Urbanistická studie by měla trasu přesně navrhnout společně s plánovanou rekonstrukcí Malešické ulice. V plánu je také prodloužení tramvajové trati od nádraží směrem na Jarov.
Všechny plánované stavby je podle magistrátu potřeba koordinovat, v úvahu je nutné vzít i dokončení městského okruhu, který povede přes Jarov a Malešice. Ohledně samotného nákladového nádraží nyní město dokončuje změnu územního plánu, která musí být schválena před tím, než se v areálu začne stavět. Podle podkladové studie, která ke změně vznikla, může oblast pojmout až 15 000 nových obyvatel.
Areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Už roky se řeší osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů však z demolice sešlo. Minulé vedení Prahy schválilo nákup nemovitosti od ČD za 662 milionů korun, odhady nákladů na rekonstrukce se odhadují mezi 1,5 a 2,5 miliardy korun. Stávající vedení magistrátu se chce domluvit se soukromníky či Ministerstvem kultury na společném využití, tak aby město nemuselo samo platit rekonstrukci. V areálu plánují stavět například firmy Central Group či Penta Investment.