Článek
K tomu bude nutné předložit novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích. Zastupitelé města schválili, že Praha tuto novelu připraví a předloží Sněmovně. Pražští komunální politici dlouhodobě kritizují elektrokoloběžky kvůli tomu, že ohrožují chodce. Nelíbí se jim také, že jsou odkládány na nevhodných místech.
Záměr předložil opoziční zastupitel Tomáš Portlík spolu s náměstkem primátora pro dopravu Adamem Scheinherrem. Zastupitelé konstatovali, že limit 20 kilometrů za hodinu může být v případě pěších zón a chodníků příliš vysoký a že město navrhne možnost jej snížit s pomocí dopravního značení. Vjezd kola, koloběžek a dalších podobných dopravních prostředků je standardně na chodnících zakázán, povolen je jen na některých. Stejně je tomu u pěších zón.
Zastupitelstvo zároveň vzalo na vědomí návrh memoranda s provozovateli sdílených elektrokoloběžek a kol, který chce město projednat s městskými částmi. Rada města také dostala za úkol zajistit, aby městští strážníci více kontrolovali a vymáhali stávající pravidla.
Sdílené elektrokoloběžky v minulosti zejména v historickém centru vyvolaly kritiku samospráv i místních obyvatel. Jako první je začala v metropoli provozovat firma Lime, která je prezentuje jako ekologický způsob dopravy. Samosprávy však upozorňují na fakt, že je využívají zejména turisté a často se při jízdě nebo parkování chovají neohleduplně. Stejné kritice v minulosti čelila například vozítka segway, magistrát s pomocí změny zákona docílil jejich zákazu.