Hlavní obsah

Praha bude chtít Pražský okruh zahloubit nebo vybudovat tunely

Foto: Pražský okruh

Ilustrační vizualizace.

Pražský magistrát bude při dostavbě Pražského okruhu mezi Březiněvsí a Satalicemi preferovat, aby byla silnice zahloubena nebo na ní byly v několika úsecích tunely. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí projednají pražští radní.

Článek

V případě, že radní materiál schválí, zašlou své stanovisko Ředitelství silnic a dálnic, které stavbu okruhu připravuje. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.

Původní návrh trasy úseku označovaného 520 z roku 2009 počítal s tím, že silnice povede po povrchu. Na základě diskuzí s radnicemi a městem byly následně rozpracovány kromě původního návrhu řešení ještě další dvě varianty. Všechny mají stejnou trasu, ale nové dvě se od původní liší právě zahloubením či výstavbou tunelů.

Zahloubená varianta znamená, že všude, kde to je možné, byla silnice zahloubena, a to průměrně až o osm metrů. Takzvaná nivelita estakády Třeboradice pak byla snížena dokonce o 17 metrů. Třetí varianta pak kromě zahloubení navrhuje stavbu tří tunelů, a to Vinoř o délce 1,3 kilometru, Veleň, který by měřil 450 metrů, a Třeboradice s délkou dva kilometry. Která varianta bude nakonec vybrána, není jasné.

Anketa

Souhlasíte s protesty radnic proti dobudování Pražského okruhu?
Ano
16,1 %
Ne
83,9 %
Celkem hlasovalo 361 čtenářů.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které jej mají propojit s vnitřním městským okruhem, jejž buduje Praha. Proti výstavbě Pražského okruhu dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.

Související témata:

Doporučované