Článek
Výběr firmy zkomplikovala stížnost u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který dal za pravdu stěžovateli. Mluvčí Prahy Vít Hofman ČTK sdělil, že magistrát proti rozhodnutí podal rozklad.
Lávka z roku 1994 je kvůli povodním v letech 2002 a 2013 ve špatném stavu. V roce 2014 byla provizorně podepřena ocelovými podpěrami, další zpevnění bylo provedeno v dubnu 2018. Podle tehdejších informací měla být konstrukce nahrazena nejpozději letos.
Magistrát tendr na stavbu nové lávky vypsal v říjnu roku 2018. K výběrovému řízení však na ÚOHS dorazila námitka, podle které podmínky nahrávaly konkrétní firmě. Hofman uvedl, že magistrát podmínky v reakci na stížnost upravil, ale stěžovatel se do tendru nepřihlásil.
Antimonopolní úřad následně rozhodl, že úpravami podmínek mohl být výběr dodavatele ovlivněn, a rozhodl o zrušení tendru. Podle magistrátu výběr ovlivněn nebyl a proti rozhodnutí úřadu podal rozklad. „Jak dlouho bude řízení ještě trvat, bohužel není známo, toto je zcela v dispozici ÚOHS,“ uvedl Hofman.
Na přípravě nové lávky se pracuje od roku 2014. Má být dlouhá 170 metrů a povede jinudy než stávající - na pravém břehu bude napojena na ulici K Radotínu, na levém pak na ulici Nad Berounkou. V tendru byly předpokládané náklady na stavbu stanoveny na 61,9 milionu korun.
Praha má se stavem mostů a lávek dlouhodobě problémy. V prosinci 2017 se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou, při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město nedávno dokončilo stavbu náhrady. Kvůli špatnému stavu konstrukcí město připravuje také opravu řady mostů, nedávno například začala první část rekonstrukce Barrandovského.