Článek
Za dokument radnice zaplatí přes 738 tisíc korun a vypracuje ho společnost M.O.Z. Consult. Zóny začaly ve čtvrté městské části fungovat 1. července 2018. Nejsou na celém území, ale pouze v některých částech.
„Konkrétním cílem je připravit rozšíření zón placeného stání na zbývající území městské části Praha 4. První fází každého rozšíření parkovacích zón musí být analýza, bez ní by neměl nikdo přistupovat k tak závažným rozhodnutím,“ uvedl místostarosta Zdeněk Kovářík (ODS).
Situace s nedostatkem parkovacích míst byla špatná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde zóny fungovaly předtím. Praha 4 je proto v roce 2018 zavedla na části svého území. Rozšířeny byly v prosinci 2019 o další místa, například na Dobešku nebo na Ryšánku a v okolí Zeleného pruhu.
Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 16 a 22. Na parkovném vybere magistrát ročně více než půl miliardy korun.