Článek
Radnice současně chce kampaň zacílit na potenciální návštěvníky také na internetu nebo přímo v některých z evropských měst. První městská část už v minulosti rozmisťovala po centru například malé plakáty s upozorněním na zákaz konzumace alkoholu na veřejných prostranstvích.
„Touto kampaní se snažíme návštěvníky pozitivně motivovat, aby si užívali pohostinnost a krásy Prahy 1, ale aby zároveň respektovali soukromí a klid místních občanů,“ sdělil starosta Petr Hejma (STAN).
Kampaň zatím tvoří velké informační plakáty, které se během léta objevily v ulicích centra, dále speciální web a instagramový hashtag #enjoyrespectprague. Městská část zároveň oslovila radnice některých evropských metropolí, jako jsou Berlín, Amsterdam, Glasgow, Londýn či Barcelona, i velké evropské zpravodajské portály s žádostí o podporu při šíření této kampaně.
Do projektu se chce podle Pekařové zapojit také dopravní podnik (DPP), který by poskytl reklamní plochy v autobusech na Letiště Václava Havla v Ruzyni. V nejbližších dnech se letáčky objeví rovněž na dalších plochách včetně veřejných toalet. „Domluvili jsme se rovněž na spolupráci a koordinaci se společností Prague City Tourism, což, jak pevně věřím, posune naši kampaň o další kus dopředu a pomůže ke kultivaci turistického ruchu jak v Praze 1, tak v celém hlavním městě,“ dodal Hejma.
Zejména centrum Prahy se v minulosti potýkalo s velkým množstvím turistů, kteří se do metropole přijeli opíjet. Hlukem na ulicích pak působili potíže zejména místním obyvatelům, které v noci rušili. Jedním z nejproblematičtějších míst bývala Dlouhá ulice. Kvůli pandemii covidu-19 v posledním roce významně klesl počet turistů a turismus jako takový patří k pandemií nejpostiženějším oblastem.