Článek
Nyní je vlakové nádraží zhruba 800 metrů od autobusového mimo obytnou zástavbu. Lidé chodí na nádraží pěšky nebo jezdí auty. Pokud by nádraží bylo v místě, kde jsou nyní uhelné sklady, vzdálenost by se zkrátila zhruba na 350 metrů.
Rekonstrukce se dotkne osobního i seřaďovacího nádraží. „V současné době probíhá zpracování záměru projektu a zapracování připomínek. Po jeho posouzení a schválení v rámci Správy železnic bude záměr projektu pravděpodobně ještě v letošním roce předložen k projednání a schválení Centrální komisi Ministerstva dopravy ČR,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
S dokončením všech prací se počítá v roce 2028. „Na podobu nové výpravní budovy osobního nádraží předpokládáme vypsání architektonické soutěže za účasti města Chomutova,“ řekl mluvčí.
Před dvěma lety chomutovští zastupitelé záměr přesunutí nádraží blíže k centru podpořili. Primátor Marek Hrabáč (ANO) tehdy řekl, že prioritou pro město je vypořádání s podnikateli, kteří působí na území, kde by nové hlavní nádraží mohlo stát.