Hlavní obsah

Práce na rekonstrukci nádraží v Adamově začnou letos v říjnu

Foto: Getty Images

„Ilustrační foto.“

Výstavba dvou nových ostrovních nástupišť a lávky překonávající celé kolejiště ve stanici Adamov na Blanensku začne letos v říjnu.

Článek

Zhotovitelem bude kromě firmy Swietelsky Rail CZ, která již dříve o úspěchu v tendru informovala, také společnost Elektrizace železnic Praha. V tiskové zprávě to dnes sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Stavba by měla skončit v polovině roku 2023.

Projekt zahrnuje obnovu kolejiště, vybudování dvou nových bezbariérových ostrovních nástupišť a lávky, po níž se lidé nad tratí dostanou do Hybešovy ulice. Z nástupišť na ni povedou schodiště a výtahy. Součástí stavby je i modernizace vnitřních prostor výpravní budovy se zázemím pro cestující a vybudování parkoviště s kapacitou 30 míst. Prodloužení třetí staniční koleje umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Práce se dále soustředí na přeložky sítí, výstavbu protihlukových stěn či elektro rozvodů.

Rekonstrukce za 834 milionů korun souvisí s modernizací části prvního koridoru mezi Brnem a Českou Třebovou, která začne na počátku letošního září a kvůli které se od prosince na rok zcela zastaví železniční provoz mezi Brnem a Blanskem. Modernizace je rozdělena na část mezi Brnem a Adamovem, rekonstrukci nádraží v Adamově a úsek z Adamova do Blanska.

Úsek z Brna za 2,4 miliardy korun bez daně zhotoví společnost Malada, kterou tvoří firmy Subterra, STRABAG Rail a Elektrizace železnic Praha. Trať z Adamova do Blanska provede za 2,6 miliardy korun bez daně Společnost AdaBla, složená z firem OHL ŽS, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a TRAMO RAIL. Práce potrvají do roku 2023.

Doporučované