Článek
Předání celé stavby pak bude za 52 týdnů. Město za nový most zaplatí 125 milionů bez DPH, informoval náměstek primátorky Karlových Varů Petr Bursík.
„Přípravné práce začnou už 10. března a od 15. března dojde k uzavření mostu. Před tím, než dojde ke snesení mostní konstrukce, musí zhotovitel ještě připravit náhradní lávku pro pěší,“ řekl Bursík.
Zásah do staré mostní konstrukce, která je v havarijním stavu, čeká také na povolení od Povodí Ohře. Závislé bude i na stavu vody v Ohři, nad kterou most vede. Podle plánu se s demolicí počítá v dubnu.
Město se rozhodlo k zadání zakázky metodou Žlutého FIDIC, která spočívá v tom, že zhotovitel zajistí vše od demolice přes projekt až k finální stavbě, zejména kvůli zkrácení času výstavby. Dvorský most je jednou z hlavních spojovacích cest přes Ohři v Karlových Varech.
Stavba nového mostu u obchodního centra Varyáda podle Bursíka částečně omezí i rekreační aktivity v okolí, cyklisty na cyklostezce, která vede kolem, a v letní sezoně vodáky. Omezení by ale neměla být zásadní, pro cyklisty zhotovitel zajistí bezpečnou náhradní trasu. Plavba po řece bude částečně omezena pouze v době demolice v dubnu a v září při osazování nosníků. Komplikace ale stavba přinese i do automobilového provozu, Auta budou muset využívat dva okolní mosty, Doubský a Tuhnický. Pěší budou moci přejít Ohři po sousední příhradové ocelové lávce.
Základy nového mostu budou budovány od května, po nich opěry, pilíře a nosná konstrukce. Otevření mostu pro provoz je plánováno na konec roku 2021.