Hlavní obsah

PR za peníze daňových poplatníků. Vláda je na TikToku

Foto: Úřad vlády

Ministr Jan Blatný a influenceři Jakub Gulab a Anna Šulcová, kteří tvoří nově videa pro vládu.

Tiskové oddělení Strakovy akademie zdůrazňuje, že influenceři pracují zadarmo. Propagace jejich videí ale vyjde na statisíce.

Článek

Proniknout k mladým se rozhodl kabinet Andreje Babiše. Úřad vlády si založil profil na sociální síti TikTok. A do propagace vloží z peněz daňových poplatníků půl milionu korun.

Když se strhla lavina kritiky zejména na sociálních sítích, že si Babiš a jeho ministři platí PR z peněz daňových poplatníků, přispěchal tiskový odbor s vysvětlením, že influenceři, které najal, pracují zadarmo.

„Anna Šulcová a Jakub Gulab připravili celou kampaň, o které vás bude informovat i digitální covid karta, zcela zadarmo. Nově budou probíhat i debaty o dezinformacích ohledně očkování na populární síti Clubhouse,“ píše se v tiskové zprávě.

Co v ní chybí, je, že kampaň vyjde na půl milionu. Stojí v ní jen douška: „Úřad vlády jejich aktivitu podpořil nákupem reklamního prostoru pro vytvořená videa na vybraných sociálních sítích.“

Tedy kromě TikToku také na YouTube nebo Instagramu.

Doporučované