Článek
Vysmátý smajlík vždy nemusí vzbuzovat pozitivní reakce. V zaměstnání nebo v komunikaci s neznámými lidmi můžou mít takzvané emotikony negativní vliv na to, jaký si o vás příjemce zprávy udělá názor. Tvrdí to vědci z univerzity Bena Gurionova v izraelském Negevu.
NEW Emojis Now Showing On Facebook https://t.co/6qLp7gOjdx pic.twitter.com/2BvEvCXUVS
— Matt Navarra ⭐️ (@MattNavarra) June 16, 2017
Smajlíci jsou stále populárnější a mnohdy nám pomáhají nahradit neverbální komunikaci. Kýženou funkci, tedy například náhradu úsměvu, smajlíci ale podle vědců plní jen tehdy, jde-li o rozhovor mezi přáteli či známými. Lidé totiž mají tendenci považovat neznámé osoby používající smajlíky za méně schopné, a dokonce s nimi odmítají spolupracovat.
Including Emoji in Tweets is shown to increase engagement by 25.4% 😍🎉✨ A full emoji guide for marketers: https://t.co/xbg1J9pfDV pic.twitter.com/dukDATQDnj
— Buffer (@buffer) June 12, 2017
Do pokusu vědci zahrnuli 549 dobrovolníků z 29 zemí, s nimiž provedli řadu experimentů. Dobrovolníci dostávali identické e-maily se smajlíky i bez nich. Lidé měli hodnotit, jak na ně zprávy působí. Ukázalo se, že smějící se smajlíci v očích příjemců odesílatele spíše znevažovali, než aby vyvolávali pozitivní ohlas. Dobrovolníci také na e-maily se smajlíky odpovídali stroze a projevili menší snahu spolupracovat.