Článek
S výhodnou nabídkou nejčastěji zazvoní u dveří, nebo dokonce jen zatelefonují. „Začnou spotřebiteli nabízet, že pokud se k nim přidá do jakési aukce energií, tak může mít levnější energie, plyn… Ve finále, z výsledků, které má Česká obchodní inspekce, tak smlouvy vznikají proto, aby si spotřebitele zavázali,“ varuje mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.
Vše se zdá v pořádku do chvíle, kdy spotřebitel nesouhlasí s „výhercem aukce“. Důvodem bývá to, že nový dodavatel je nevýhodný, a dokonce by musel spotřebitel platit více. Tady už není krok zpět. Ve smlouvě je schovaná smluvní pokuta až 9 tisíc korun.Lidé pak tedy raději vezmou nevýhodnou nabídku, než aby platili pokutu a neměli nic.
Zbystřete vždy, když vám někdo u dveří nebo po telefonu bude nabízet levnější dodavatele.
„Ten člověk tam nejde proto, aby ušetřil peníze tomu konkrétnímu spotřebiteli, ale chce mít pro sebe nějaký zisk. A to má formou provize za domácnost. A když to nezíská, tak si právě tou smlouvou chce uvázat spotřebitele. Aby to buď udělal a šel k novému dodavateli, nebo aby zaplatil tu vysokou smluvní pokutu,“ vysvětluje Jiří Fröhlich.
Jak je možné, že se stále nechávají napálit další a další lidé? Jaké taktiky a věty zaručeně na spotřebitele fungují? Jak se nenechat napálit a na co má spotřebitel nárok, radí mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich ve videu nad článkem.
Jde o rozhovor z pořadu Rodinka, který vysíláme na Televizi Seznam každý všední den od 9:00.
Návod k naladění Televize Seznam najdete zde.