Hlavní obsah

Na novou hedvábnou cestu vyjel vlak. Z Číny do Londýna za 18 dní

Čínu a Velkou Británii propojily hedvábné koleje.

Čína buduje nové obchodní vztahy po celé Evropě. Teď si vyzkoušela, za jak dlouho dopraví náklad vlakem do Británie.

Článek

Do Londýna ve středu dorazil první britsko-čínský nákladní vlak. Za osmnáct dní překonal cestu dlouhou přes 12 tisíc kilometrů, během které po kolejích propojil významné obchodní středisko I-wu v čínské provincii Če-ťiang a Barking ležící ve východním Londýně.

Pokud by vás zajímala trasa, po které vlak putoval, pak si můžete odškrtnout Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii. Odtud vyrazil tunelem pod kanálem La Manche na Ostrovy. Kdyby náklad plul po moři, trvalo by to dvakrát tak dlouho, uvedla agentura Reuters.

Putování do Británie je součástí strategie, kterou v roce 2013 pod sloganem „Jeden pás – jedna cesta“ (tedy One Belt – One Road) představil čínský prezident Si Ťin-pching. Oznámil, že komunistická mocnost bude pracovat na novém propojení Číny s Euroasií. Jde o monstrózní projekt, který kromě výstavby železničních tratí počítá i se stavbou silnic a s budováním nových přístavů. Do budoucna pak má jít i o čínskou síť ropovodů a plynovodů.

Provozovatelem vlaku je společnost InterRail Group sídlící ve Švýcarsku. „Dnešek nám dokázal, že můžeme dostat vlak z Číny do Británie za dobu kratší než 18 dní,“ řekl Reuters ředitel společnosti Carsten Pottharst. „Teď záleží na tom, kolik nákladu povezeme z Británie do Číny.“

První vlak „na zkoušku“ je vůbec testem, zda bude o službu zájem. Provozovatelé vlaku tvrdí, že aniž by dávali na spoj kamkoli reklamu, mají v tuto chvíli už přes padesát poptávek.

Doporučované