Článek
Nad plavební komorou vzniklo přístavní molo, na které navazuje horní rejda plavební komory, která byla modernizována. Nové je také plavební značení a osvětlení. Na přístaviště vede chodník, který umožní bezbariérový přístup. „Nové přístaviště bude zajišťovat vyšší komfort i bezpečnost návštěvníků Baťova kanálu. Přístaviště včetně horní rejdy plavební komory je dlouhé 120 metrů,“ uvedl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Podle velikosti lodí je k dispozici stání pro deset až 15 lodí. Na přístavišti je také restaurace a sociální zázemí.
Stavba si vyžádala deset milionů korun, zahájena byla loni v listopadu.
Místostarosta Starého Města Martin Zábranský (STAN) uvedl, že investiční akce má velký přínos z hlediska rozvoje cestovního ruchu. Podél kanálu vede cyklostezka, kterou využívají nejen tamní obyvatelé, ale ve velké míře i turisté. „Zájem o plavbu a o využití Baťova kanálu je obrovský,“ uvedl. V rámci Starého Města je několik přístavišť.
Povodí Moravy letos také dokončilo stavbu sítě servisních stání pro služební plavidla, která slouží jednotkám integrovaného záchranného systému. Dvě stání vznikla v Sudoměřicích a Spytihněvi, již dříve ve Vnorovech, Veselí nad Moravou a Uherském Hradišti. Podle Garguláka jsou servisní stání dalším krokem k větší bezpečnosti. Stání mohu případně využít v případě nehod nebo poruch také rekreanti.
Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.