Hlavní obsah

Pošta využije finální vlnu EET. Živnostníkům nabízí pomoc s evidováním

Ilustrační fotografie.

Od května se spustí další vlna EET, která cílí i na drobné živnostníky. Na to reaguje státní podnik, který bojuje o každého zákazníka. Česká pošta podnikatelům umožní evidenci tržeb přes SMS zprávu.

Článek

To to letí. Je to už více než tři roky, co byla spuštěna první vlna elektronické evidence tržeb, která se týkala hoteliérů a stravovacích služeb. O pár měsíců později došlo na velkoobchody a maloobchody. Od letošního května se elektronická tsunami přivalí na řemeslníky, zedníky, kadeřnice, taxikáře, švadleny a další. Tedy na zbytek profesí, jež ještě nebyly zasaženy.

Na novou povinnost hbitě reagovalo odvětví informačních technologií. Nabízí celou škálu softwarů, bezplatných aplikací i placených služeb, které mají usnadnit živnostníkům život. Zapojili se například i mobilní operátoři, kteří v rámci balíčků svých služeb umožňují evidenci za symbolickou částku.

Variantu nabízí i Česká pošta, která nyní slibuje obrovské změny napříč celou svojí strukturou. Zaostávat nemá ani v oblasti finančních služeb, k čemuž chce využít spuštění další vlny EET. Cílem jsou drobní podnikatelé, kterým pošta nabízí offline i online verzi své služby.

Jak funguje a kolik stojí

Služba se jmenuje EETParagon a má umožnit registraci k daňovému portálu, získání certifikátu k EET a evidování tržby pouze s papírovým paragonem bez nutnosti použití pokladny, tiskárny či internetu. Je tedy vhodná pro menší živnostníky s pár transakcemi.

Zájemce se zaregistruje na pobočce a podepíše plnou moc. Dodavatel služby poté vyřizuje záležitosti na daňovém portálu. Evidence tržeb pak probíhá pomocí SMS zprávy. Elektronická podoba bude k dispozici na úložišti účtenek, kde ji lze využít pro další účely.

Vstupní náklady jsou pět set korun za zprostředkování EET certifikátu a zřízení účtu. První dva měsíce bude služba zdarma, podnikatelé budou platit pouze za SMS zprávu. Od začátku července si bude Česká pošta účtovat měsíční paušál sedmdesát korun.

Finanční služby a poradenství

„Česká pošta má potenciál stát se zásadním hráčem na trhu distribuce finančních produktů a služeb. Mezi její důležité přednosti patří snadná dostupnost a také důvěryhodnost v očích veřejnosti, která je především v regionech velmi silná. Chci, aby byla Česká pošta synonymem pro silného a férového partnera ve světě financí,“ říká nový šéf divize finančních služeb Martin Paruch.

Podnik chce zavádět nové produkty, protože není spokojený se současnou nabídkou. „Samozřejmě je to ale jen jeden z konkrétních příkladů. Prostor v segmentu podnikatelů je skutečně obrovský a máme silnou ambici jej využít,“ dodává Paruch.

Rozšiřovat se má také nabídka hotovostních služeb, velký potenciál vidí vedení pošty v poradenských službách. Plánuje zvýšit prodejní kapacity v oblasti finančních produktů podle klientských potřeb.

Doporučované