Článek
To to letí. Je to už více než tři roky, co byla spuštěna první vlna elektronické evidence tržeb, která se týkala hoteliérů a stravovacích služeb. O pár měsíců později došlo na velkoobchody a maloobchody. Od letošního května se elektronická tsunami přivalí na řemeslníky, zedníky, kadeřnice, taxikáře, švadleny a další. Tedy na zbytek profesí, jež ještě nebyly zasaženy.
Na novou povinnost hbitě reagovalo odvětví informačních technologií. Nabízí celou škálu softwarů, bezplatných aplikací i placených služeb, které mají usnadnit živnostníkům život. Zapojili se například i mobilní operátoři, kteří v rámci balíčků svých služeb umožňují evidenci za symbolickou částku.
Variantu nabízí i Česká pošta, která nyní slibuje obrovské změny napříč celou svojí strukturou. Zaostávat nemá ani v oblasti finančních služeb, k čemuž chce využít spuštění další vlny EET. Cílem jsou drobní podnikatelé, kterým pošta nabízí offline i online verzi své služby.
Jak funguje a kolik stojí
Služba se jmenuje EETParagon a má umožnit registraci k daňovému portálu, získání certifikátu k EET a evidování tržby pouze s papírovým paragonem bez nutnosti použití pokladny, tiskárny či internetu. Je tedy vhodná pro menší živnostníky s pár transakcemi.
Zájemce se zaregistruje na pobočce a podepíše plnou moc. Dodavatel služby poté vyřizuje záležitosti na daňovém portálu. Evidence tržeb pak probíhá pomocí SMS zprávy. Elektronická podoba bude k dispozici na úložišti účtenek, kde ji lze využít pro další účely.
Vstupní náklady jsou pět set korun za zprostředkování EET certifikátu a zřízení účtu. První dva měsíce bude služba zdarma, podnikatelé budou platit pouze za SMS zprávu. Od začátku července si bude Česká pošta účtovat měsíční paušál sedmdesát korun.
Finanční služby a poradenství
„Česká pošta má potenciál stát se zásadním hráčem na trhu distribuce finančních produktů a služeb. Mezi její důležité přednosti patří snadná dostupnost a také důvěryhodnost v očích veřejnosti, která je především v regionech velmi silná. Chci, aby byla Česká pošta synonymem pro silného a férového partnera ve světě financí,“ říká nový šéf divize finančních služeb Martin Paruch.
Podnik chce zavádět nové produkty, protože není spokojený se současnou nabídkou. „Samozřejmě je to ale jen jeden z konkrétních příkladů. Prostor v segmentu podnikatelů je skutečně obrovský a máme silnou ambici jej využít,“ dodává Paruch.
Rozšiřovat se má také nabídka hotovostních služeb, velký potenciál vidí vedení pošty v poradenských službách. Plánuje zvýšit prodejní kapacity v oblasti finančních produktů podle klientských potřeb.