Článek
Skoro nemine týden, kdy by se neohlásil nový zájemce o post prezidenta. Co lidi mimo politiku tolik přitahuje na nejvyšší ústavní funkci? A jak širší veřejnosti neznámí lidé chtějí sehnat nejprve 50 tisíc podpisů, aby mohli kandidovat, a pak ve volbách získat miliony hlasů?
Odpovědi jsme hledali při natáčení prezidentské kampaně u dvou byznysmenů. Sebevědomý miliardář Tomáš Březina, který loni prodal svou společnost Best vyrábějící betonové stavební prvky, se prezentuje jako úspěšný bohatý člověk, který si se vším poradí.
Karel Diviš, bývalý televizní sportovní redaktor a dnes úspěšný podnikatel v IT, se považuje za „obyčejného muže“. Při sbírání podpisů ale zjistil, co zabírá – jeho vzhled. Hlavně ženy mu říkají, že ho sice neznají, ale protože se jim líbí, podpis mu dají.
„Od sedmnácti mi říkají, že vypadám jako americký herec Richard Gere. Dokonce o tom psali v magazínu Móda,“ říká Diviš.
Více v dalším díle pořadu Neboli Václava Dolejšího, který zblízka sleduje a natáčí politiky, jak vábí voliče. Archiv pořadu najdete zde.