Článek
Britská automobilka Rolls-Royce představila svůj nový vůz s názvem Ghost. Model se od svých předchůdců nezvykle liší. Společnost v tiskové zprávě uvedla, že Ghost reflektuje změnu designové filozofie na tzv. „postopulentní“. Start nového modelu, který prošel kompletním redesignem, popsal generální ředitel jako klíčový okamžik pro společnost.
„Zjistili jsme, že naši klienti vykazují výraznou tendenci k luxusním objektům, které oslavují redukci a zdrženlivost – tedy které nekřičí, ale spíše šeptají,“ napsal v tiskové zprávě generální ředitel Torsten Müller-Ötvös.
Podle CNN se designéři inspirovali v jednoduchosti skandinávských výrobců vozů, jako je například Volvo. Ghost se bude prodávat za přibližně 300 tisíc dolarů (okolo 7 milionů korun) a k prvním zákazníkům by se mohl dostat již na konci tohoto roku či na začátku toho příštího.
Příliš tiché
Rolls-Royce při vývoji zažil i kuriózní případ, uvnitř automobilu bylo příliš velké ticho. Zkušební jezdci téměř dokonalé ticho měli popisovat až jako nepříjemné a zvuky ostatních spolucestujících (dýchání, mlaskání či pití) byly tichem ještě znásobeny.
Za tichost může téměř 100 kilogramů zvukové izolace, která obepíná celý interiér, a to včetně například stěračů. Do auta tak museli inženýři přidat soustavu „harmonizujících zvuků“, jak nápravu popisuje sama společnost.
Zájem o luxusní auta se vrací
K příležitosti představení nového modelu vyzpovídala britská BBC generálního ředitele společnosti Torstena Müllera-Ötvöse. Za první polovinu letošního roku byly prodeje o 30 procent nižší než v minulém roce. „Situace se zlepšuje a zlepšuje,“ uvedl ale Torsten Müller-Ötvös.
Strmý propad prodejů také přišel po nejlepším roce ve 116leté historii automobilky, řekl generální ředitel. Na vrcholu pandemie musel Rolls-Royce uzavřít na několik týdnů své výrobny, ale od té chvíle jdou prodeje nahoru. „Byznys se vrací zpět k tomu, co bych nazval mnohem normálnějším,“ komentoval současnou situaci Torsten Müller-Ötvös a taktéž odmítl domněnky, že by automobilka byla závislá pouze na jednom regionu.