Článek
Mobilní rozhraní u webových stránek se zdá být čím dál důležitější. Ukazují na to statistiky společnosti StatCounter, podle kterých používá v celosvětovém měřítku 51,3 % uživatelů pro surfování mobil nebo tablet. U klasických počítačů zůstává 48,7 % uživatelů.
„Měl by to být budíček zejména pro malé podniky, živnostníky a odborníky, aby se ujistili, že jejich webové stránky jsou kompatibilní s mobilem. Mnoho starších webových stránek totiž není,” poznamenal Aodhan Cullen, generální ředitel společnosti StatCounter.
V užívání mobilních zařízení jasně vyčnívá Afrika a Asie před Amerikou a Evropou (s výjimkou Polska). Hlavním důvodem jsou ceny operátorů za mobilní internet.
Vedoucí analytického oddělení Seznam.cz Michal Buzek je ale v hodnocení analýzy opatrnější, přestože o trendu nepochybuje. „StatCounter deklaruje, že měří 2,5 milionu internetových stránek po celém světě v různých zemích, ale když se podíváme na jeho čísla za jednotlivé země, tak tam už na mě tak důvěryhodně nepůsobí,” říká.
A čísla společnosti StatCounter srovnává s projektem NetMonitor, který provádí auditované měření pro Českou republiku. „StatCounter má pro ČR vzorek třicet milionů zobrazení a NetMonitor zhruba osm miliard. Když se podívám na srovnání obou statistik, podíly těch jednotlivých zařízení se liší," dodává Buzek.
Statistiky StatCounteru pro Českou republiku uvádí, že mobily a tablety používá pro připojení k internetu 12,64 % uživatelů, klasické počítače pak 87,36 %. "Podle NetMonitoru je to v současné době 22 % z mobilů a zhruba pět procent z tabletů. Takže ten podíl za mobilní zařízení je zhruba 28 - 29 % procent," doplňuje.
I přes rychlý růst používání mobilních zařízení jsou země, kde k surfování stále převládají klasické počítače, a to i ve vyspělých zemích jakými jsou USA nebo Velké Británie.
Mobilní kompatibilita je důležitá nejen z důvodu rostoucího užívání mobilů a tabletů, ale i proto, že nejnavštěvovanější vyhledávač Google podporuje mobilní webové stránky při použití mobilního vyhledávače. Nedávno také spustil nástroj, kde mohou podniky testovat své webové stránky přímo na svých mobilech.