Článek
V srpnu minulého roku musel malý pivovar z waleského Swansea platit 10 tisíc liber za právní poplatky. Jmenuje se totiž „Boss Brewing“ a to se nelíbilo světově známé módní značce původem z Německa – Hugo Boss. Stejný osud potkal i další menší podniky, které měly v názvu slovo „Boss“.
Britský komik Joe Lycett se na protest proti chování velkého módního domu nechal přejmenovat, a to přímo na Huga Bosse. „Teď se oficiálně jmenuji Hugo Boss,“ napsal si jednatřicetiletý komik v neděli na svůj Twitter. Jméno si změnil i na všech sociálních sítích. Aktualizoval dokonce i stránku na Wikipedii.
Lycett, respektive Boss, o svém překvapivém a dost radikálním přejmenování argumentoval čísly. „Takže Hugo Boss (který má roční příjem asi 2,7 miliardy dolarů) poslal výzvu k zastavení mnoha malým podnikatelům a společnostem, které užívají slovo ‚BOSS‘,“ napsal komik.
„Je jasné, že Hugo Boss nesnáší, když lidé používají tohle jméno. Naneštěstí pro ně, jsem si tento týden nechal oficiálně změnit jméno,“ pokračoval Lycett alias Boss. Vyjádření doprovodil oficiálním dokumentem, který potvrzuje, že se opravdu legálně přejmenoval. Jak si všiml britský deník The Guardian, komik papíry podepsal svérázným falickým symbolem.
It's clear that @HUGOBOSS HATES people using their name. Unfortunately for them this week I legally changed my name by deed poll and I am now officially known as Hugo Boss. All future statements from me are not from Joe Lycett but from Hugo Boss. Enjoy. (2/2) pic.twitter.com/IlDoCrfmaO
— Hugo Boss (@joelycett) March 1, 2020
V rozhovoru pro stanici BBC později řekl Lycett-Boss, že chce, aby módní dům přestal stíhat malé podnikatele a omluvil se za svoje chování. Jedna ze zakladatelek postiženého waleského minipivovaru Sarah Johnová reagovala pobaveně: „Skvělý způsob, jak vyjádřit podporu,“ řekla Guardianu.
„My děláme pivo, opravdu si nemyslím, že by došlo k nějaké záměně,“ popisuje Johnová soudní proces s německým módním domem. Pivovar si po při sice mohl nechat své jméno, ale musel změnit název dvou druhů piva, které vaří. Musel také přestat prodávat reklamní oblečení spojené s jeho značkou. „Jen humorem se dá ukázat, jak hloupé to je,“ dodává Johnová.