Článek
Ve Sněmovně zaznívají dva extrémy: Zatímco Klausova konzervativní Trikólora je pro staré dobré sezení v lavicích, Piráti prosazují co nejvíc distanční výuky přes počítače a internet.
„Za Piráty můžeme říct, že podporujeme dlouhodobě zavedení distančního vzdělávání i za standardních dob,“ překvapil pirátský poslanec Lukáš Bartoň.
„Já se bojím dne, a nechci se toho dožít ani dočkat, až děti budou sedět doma a učit se doma. Ty děti by zkrátka měly chodit do školy, chodili jsme do školy všichni a myslím si, že takhle by to mělo být i nadále,“ obává se poslankyně Tereza Hyťhová, jež nedávno přestoupila od Okamury ke Klausovi.
„Pokud máme učit v digitálním věku, pokud je současnou realitou to, že budeme mít distanční výuku, což viditelně asi budeme mít, tak potřebujeme digitální učební materiály,“ oponoval pirátský poslanec Ondřej Profant, aniž by bylo jasné, co přesně tím myslí.
Do vzrušené debaty samozřejmě každý z politiků promítl i vlastní zkušenosti ze školy - podobně jako když poslanci řeší třeba bodový systém na silnicích, každý se svěřuje se svou řidičskou praxí.
„Řešením by bylo nejdříve pracovat s rodiči, aby sami zvládli techniku distančního vzdělávání, a potom tyto znalosti přenesli na své děti,“ popsal Zdeněk Podal z Okamurovy SPD obavu, že nejen žáci výuku přes internet zvládnou a pochopí.
„Za mě, když jsem byla ještě malá, ne, že bych tedy byla stará, to ještě jako ne, ale když jsem byla malá, tak jsme chodili ven, dneska to tak není,“ obává se pětadvacetiletá Hyťhová, že když se děti budou učit doma, už nikdy nevyjdou ven.
Debatu o výuce ukončil až nejmladší poslanec, čtyřiadvacetiletý Dominik Feri z TOP 09, když Sněmovnu zpražil informací, co je na středních školách ve skutečnosti hlavním problémem. „Co studenti řeší, jsou hygienické podmínky u tanečních, které nás na podzim čekají. Ptají se, jestli to bude nějakým způsobem řešeno.“