Hlavní obsah

Podnikatel Jančura testuje poctivost Čechů. Zatím nezklamali

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Radim Jančura projekt Partyja poprvé zmínil na debatě Seznam Zpráv začátkem léta. Teď už má za sebou první týdny provozu.

Radim Jančura spustil ubytovací projekt Partyja. Je založený na důvěře – Češi si v něm mohou pronajmout celý penzion, sami si v něm točí nápoje a berou jídlo. Platí podle toho, kolik konzumace přiznají.

Článek

Podnikatel Radim Jančura přešel od dopravy také k ubytovacím službám. Od srpna pod názvem Partyja nabízí ubytování v penzionech a hotelech, které fungují jinak, než je v Česku zvykem.

„Prodáváme individuální i skupinové pobyty. V tuto chvíli máme vyprodáno. Celé je to postaveno na důvěře. Lidé si například sami čepují pivo a dělají si čárky, tím se ušetří za obsluhu a pije se jen za náklady,“ vysvětluje Jančura.

Například týden v penzionu na jižní Moravě nabízí pro skupinu 24 lidí za 58 tisíc korun. Jedna noc tedy vyjde zhruba na 350 korun. „Důvěru lidé určitě nezklamali. Podle mého je v celém národě jen tak pět procent nepoctivých a nemá smysl kvůli nim trestat ostatní,“ hodnotí Jančura.

Ze studentů na důchodce

Podnikatel, který začínal organizováním studentských pobytů v zahraničí, teď chce výrazně rozšířit cílovou skupinu firmy. V následujících měsících se chce soustředit na důchodce. „V českých důchodcích vidím obrovskou budoucnost,“ potvrzuje Jančura s tím, že inspirací jsou mu v tomto případě důchodci z Německa, kteří hodně cestují.

„Tím, že Partyja funguje celoročně, je pro ně ideální. Nabídneme noc ve čtyřhvězdičkovém hotelu maximálně za 350 korun. K tomu polopenze a zábavný program s lokálními muzikanty,“ dodává Jančura. Na seniory už začal cílit prostřednictvím Šlágr TV.

19 nových vagonů

Gró podnikání Jančurovy společnosti RegioJet ale i nadále tvoří vlaky. Firmě se teď podařilo zakoupit 19 nových vagonů od německých drah. „Covid nám tady pomáhá. Malí dopravci mají problémy a velcí zase vidí, že nejbližší dva roky nebudou tak úspěšné, takže vagony jsou na prodej,“ říká Jančura. Jak dodává, chystá i nové trati, ale zatím je předčasné o nich mluvit. „Máme toho naplánováno víc. Jen získat povolení ale trvá zhruba rok,“ vysvětluje. Jednou z novinek by ale mohla být trať Krakov-Varšava.

Doporučované