Článek
Z fotografií a videí na Facebooku Andreje Babiše vypadají předvolební mítinky šéfa hnutí ANO jako pohodová záležitost. Samé úsměvy a snímky s nadšenými lidmi, kteří si podali ruku s premiérem, dostali zmrzlinu a knihu s autogramem.
Jednotlivé fotky jsou opatřeny popisky typu „v Ústí bylo fajn“, „jasně, že dáme fotku“, nebo „byla to bomba, díky moc!“
Reportér Václav Dolejší vyrazil s kamerou na tři Babišovy akce, aby zjistil, jestli kampaň opravdu vypadá tak, jak ji marketing hnutí ANO vykresluje na sociálních sítích.
Nejprve bylo na programu slavnostní zahájení dostavby dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Následoval mítink doma v Průhonicích. A do třetice kampaň v Ústí nad Labem.
Jak se můžete přesvědčit v úvodním videu, Babiš po osmi letech v politice dělí společnost jako málokdo. Až tak, že se lidé kvůli němu dokonce perou.
Kamkoliv premiér přijede, tam dorazí jak ti, kteří ho bezvýhradně milují, tak ti, kteří ho k smrti nenávidí. Skalní fanoušci versus zarytí odpůrci.
Tyhle dvě skupiny se většinou na náměstí během mítinku střetnou: Nejprve si mezi sebou začnou vulgárně hádat a když pak dojde na fyzické strkanice, musí je uklidňovat a oddělovat policie nebo Babišova ochranka.
Z mítinků premiéra se tak stalo drsné bitevní pole. Možná i proto ANO oficiálně program premiérových výjezdů do regionů nezveřejňuje. Zjistit předem, kde bude mít Babiš mítink, není možné ani na webu nebo facebookové stránce hnutí.
Jako kdyby se ANO chtělo vyhnout odpůrcům a demonstrantům – a zároveň také „cizím“ médiím. Ani ta se k programu Andreje Babiše nedostanou, podrobným plánem premiérových výjezdů disponují jen novináři z titulů patřících do holdingu Agrofert.