Článek
Část jich zajistí pomocí rámcových smluv, nebude tedy na celý projekt vypisovat tendr. „Stavba menší haly s čekárnou začne zřejmě příští rok,“ řekl kladenský radní Lukáš Hanes (ODS).
Objekty nádraží budou mít zelené střechy. „Dešťová voda se bude vsakovat na místě,“ uvedl Hanes. Vzniknout má také parkoviště se zelení pro více než 130 osobních aut. „Dále v prostoru počítáme s vybudováním stanic pro dobíjení elektromobilů včetně nabíjecího místa pro autobusy,“ uvedl primátor Dan Jiránek (ODS). Hotovo by mělo být do dvou let.
Předimenzované a zastaralé nádraží v centru města bude po úpravách přehlednější, zmenší se počet stanovišť pro autobusy, přibude naopak informační systém, zastřešení nástupišť a také schodiště propojující nádraží s novou autobusovou zastávkou v ulici Dukelských hrdinů.
Modernizaci nádraží plánovalo i minulé vedení Kladna, ale v mnohem větším rozsahu, investice měla dosáhnout až kolem 200 milionů korun. Současný projekt bude výrazně levnější, vyjde zhruba na 60 milionů korun.
Nové autobusové nástupiště by mělo v budoucnu vzniknout také u kladenského hlavního železničního nádraží, které je mimo centrum města. Další město chystá poblíž nemocnice u železniční zastávky Kladno-město.