Článek
Čistý zisk společnosti v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 13 % na 2,15 miliardy dolarů. To je v přepočtu více než 49 miliard korun. Čtvrtletní tržby se snížily o 2 % na 22,9 miliardy dolarů. Firma již dříve oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 149 letounů, tedy téměř o pětinu méně než před rokem. Dodávky letounů 737 se meziročně propadly o zhruba třetinu na 89 strojů.
Boeing v polovině března v důsledku nehod pozastavil dodávky letounů 737 MAX zákazníkům. Začátkem dubna pak oznámil, že se rozhodl dočasně snížit tempo jejich výroby téměř o pětinu na 42 strojů měsíčně.
Generální ředitel a prezident společnosti Dennis Muilenburg dnes uvedl, že Boeing se nyní soustředí na obnovení provozu letounů 737 MAX a znovuzískání důvěry zákazníků i regulačních úřadů.
Měsíc po havárii Boeingu: Přesný důvod neštěstí stále neznámý, společnosti Boeing ale klesly zakázky na polovinu
Pardubické letiště kvůli problémům s boeingy bojuje o dopravce i cestující. Pomoci mohou Turci, Bulhaři i Praha
Změny v produkci 737 se do ziskovosti a hotovostního toku promítnou v plné míře až v tomto čtvrtletí. Protože opatření bylo ale oznámeno v březnu, musel ho již Boeing zapracovat do ziskových marží komerční divize Boeingu pro první čtvrtletí. Provozní zisk v divizi komerčních letadel dosahoval tedy 9,9 % tržeb oproti 11 % před rokem. Divize obrany generovala 13% provozní marži a divize služeb 14% marži.
Byly to právě poslední dvě zmíněné divize, a také robustní tržby, co Boeingu pomohlo ustát ránu v podobě přerušení provozu letadel 737 Max. Ty jsou jeho klíčovým zdrojem hotovosti. Dalším zdrojem peněz byla zvýšená výroba letounů 787 Dreamliner. Stále ale hrozí, že pokud se schvalování letů 737 Max protáhne, dojde investorům trpělivost.