Článek
Pražští radní na jednom ze svých posledních jednání před tím, než bude zvoleno nové vedení hlavního města, schválili změny smluv s firmami pronajímající billboardy.
Jde o smlouvy, které má Praha podepsané na pronájem pozemků. Na nich pak mají firmy buď billboardy, nebo jiný typ reklamy. Nově budou smlouvy na dobu neurčitou.
Rada v úterý schválila devatenáct dodatků. A nadto i dalších osm zcela nových smluv.
Billboardy z některých míst kolem dálnic po roce nezmizely:
Ty umožní – většinou společnostem BigBoard Praha nebo Czech Outdoor – zřídit nové místo, kde budou poté prodávat reklamu.
Budou na několika místech poblíž hlavních dopravních tahů hlavním městem. Jedno z nich je třeba u Jižní spojky nebo u ulic 5. května, Radlická nebo Plzeňská. Za pronájem jednoho pozemku by měla Praha získat ročně až 252 tisíc korun.
Radní Karel Grabein Procházka (ANO), který má na starosti majetek, potvrdil, že tuto změnu schválili. „Smlouvám končila platnost,“ vysvětlil Procházka. Ke změnám na dobu neurčitou došlo proto, aby podle něj „nová rada mohla realizovat své představy“, doplnil.
Třeba Adam Zábranský, který by měl v nové pražské radě usednout za Piráty, řekl, že s uzavíráním nových smluv na billboardy nesouhlasí.
„Pokud ale bude výpovědní doba na jeden rok, dá se s tím případně něco dělat,“ doplnil Zábranský.
V radě usednou i zástupci sdružení Prahy Sobě. Jeho lídr Jan Čižinský řekl, že smlouvy poté, co se změní vedení města, prověří. „Pokud najdeme problém, pak je vypovíme,“ prohlásil Čižinský.