Hlavní obsah

Po slabším roku se Legu zase daří. Pomáhají mu dinosauři

Společnost Lego zvýšila prodeje díky závodním autům a dinosaurům.Video: Daniel Andrisák, Youtube.com

Známý dánský výrobce hraček Lego zaznamenal nárůst prodejů po méně úspěšném roce 2017. Lego letos vsadilo na rozvoj nových řad produktů. Vlajkovou lodí se stala řada Jurského světa.

Článek

Lego v minulém roce utrpělo velké ztráty kvůli bankrotu největšího amerického prodejce hraček Toys „R“ Us. Dánské společnosti se ale letos opět daří - pomohla jí hlavně velká poptávka po produktech s tematikou Jurského světa dinosaurů. Společnost vytvořila novou řadu produktů s názvem Jurský svět a začala znovu profitovat.

„Jsem spokojen, protože jsme se rozhodli stabilizovat růst v letošním roce a dokázali jsme to již během prvního pololetí,“ řekl generální ředitel Niels B. Christiansen pro agenturu Reuters. Hlavní podíl na správném ekonomickém chodu společnosti má právě řada Jurský svět společně s výrobou Lego závodních aut. Kampaň dánské firmy na Lego závodní auta byla postavena na výrobě věrohodné pojízdné kopie reálného závodního auta značky Bugatti.

Společnost se zaměřila na čínský trh a ještě zvětšila spolupráci s internetovým gigantem Tencent. Lego začalo spolupracovat i s tamními vzdělávacími úřady. Společnost sází i na propojení reálné cihličky s online světem. Děti například mohou skrze telefon ovládat stavby, které samy vytvoří. „Číňané oceňují, když se děti něco naučí pří hraní. Spojení mezi Čínou a Legem se skutečně hodí,“ řekl Christiansen, který v loňském roce vstoupil do společnosti Lego jako generální ředitel dánské průmyslové skupiny Danfoss.

Doporučované