Článek
Nejprodávanějším modelem značky byla v srpnu tradičně Octavia, která zaznamenala s dodávkami v počtu 25 200 kusů meziroční pokles o pět procent. Největší propad z aktuálně vyráběných vozidel hlásí Superb, meziročně si pohoršil o 35,2 procenta na 6 000 aut. Ve srovnání s loňským srpnem si naopak polepšila obě SUV, Kodiaq zaznamenal nárůst dodávek o 20,4 procenta a Karoq o 19,2 procenta.
Na vině je Čína. Automobilce se dařilo na Západě, ale i v Rusku
„Díky vysoké poptávce po SUV modelech Kodiaq a Karoq se nám také v srpnu podařilo eliminovat dopady současného vývoje na našem největším trhu v Číně. Nové růstové impulzy očekáváme v následujících měsících od nového městského SUV Škoda Kamiq pro evropské trhy,“ řekl člen představenstva firmy Alain Favey.
V západní Evropě dodala Škoda v srpnu zákazníkům 33 800 vozů, v porovnání se stejným obdobím minulého roku si tak polepšila o 6,7 procenta. V Německu, na svém celosvětově druhém největším trhu, zaznamenala značka 13 800 dodávek zákazníkům, což odpovídá nárůstu o 5,6 procenta.
Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 15 200 vozů, což představuje nárůst o 2,4 procenta. Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům oproti stejnému měsíci minulého roku o 8,5 procenta na 6 900 aut.
Ve východní Evropě bez Ruska zvýšila firma dodávky zákazníkům oproti minulému roku o 13,9 procenta na 3 700 vozů. V Rusku dodala automobilka v srpnu zákazníkům 7 000 vozů, což ve srovnání s minulým rokem představuje nárůst o 3,9 procenta.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.