Článek
Japonský pivovar Asahi Group Holdings se dohodl na koupi Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek, které dosud vlastnila společnost SABMiller.
Japonci zaplatí 7,3 miliardy eur, tedy téměř 200 miliard korun.
Prodej aktiv SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro převzetí podniku ze strany amerického pivovaru Anheuser-Busch InBev, které bylo dokončeno v říjnu. Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus.
Koupě východoevropských značek je doposud největší akvizicí pivovaru Asahi. Tato společnost se už dříve dohodla na převzetí některých značek SABMilleru, jako Peroni a Grolsch, za 2,55 miliardy eur (69 miliard Kč).
Do soutěže o středoevropská aktiva společnosti SABMiller se zapojila i česká skupina PPF miliardáře Petra Kellnera.
Pro jejího majitele to podle informací Seznamu mělo i jiný význam než jen pokus o výhodnou investici. Jde totiž o posílení image, hlavně směrem na západní trhy.
„Už účast v tom tendru je důležitá. Dává jasný signál na západní trhy, včetně amerického, že na to PPF má. Že to není jen lokální hráč na východě Evropy. Na počátku to byl jeden z hlavních motivů, proč se do tendru na koupi Prazdroje a spol. zapojit,“ sdělil Seznamu vysoce důvěryhodný zdroj obeznámený s plány skupiny.
Video: Jak se vaří pivo v Plzni - ve sklepích miliardového pivovaru.