Článek
Kapitálové investice firmy loni činily 1,5 miliardy korun, sdělil mluvčí společnosti Zdeněk Kovář. Na domácím trhu společnost prodala meziročně o procento více piv, a to celkem 7,3 milionu hektolitrů. Pivovar vlastní od konce března roku 2017 japonská skupina Asahi. Letošní výsledky ale budou výrazně ovlivněné pandemií koronaviru.
Na daních včetně spotřební odvedla firma loni šest miliard korun. Společnost loni celkově prodala rekordních 11,7 milionu hektolitrů piva, meziročně o procento více. Z toho prodeje v zahraničí činily 4,5 milionu hektolitrů, což je nové maximum a nárůst o 2,5 procenta. Dařilo se oběma exportním značkám, jak ležáku Pilsner Urquell, tak i Velkopopovickému Kozlu. Plzeňský Prazdroj vyváží pivo do více než 50 zemí světa, což z něj dělá největšího exportéra českého piva.
„Naše domácí prodeje výrazně podpořily úspěšné novinky, ať už v kategorii ležáků, tak mezi nealkoholickými pivy. Příkladem je čepovaná Gambrinus 11, která si rychle získala přízeň milovníků piv a zařadila se mezi vyhledávané ležáky. A vůbec nejrychleji – o 18 procent – loni rostly prodeje nealkoholického piva Birell včetně jeho ochucených variant,“ uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.
Letos chce společnost investovat více než 300 milionů korun do návratu společnosti k normálnímu životu po koronavirové pandemii.
Všechny české pivovary loni meziročně zvýšily výrobu o 1,6 procenta na 21,6 milionu hektolitrů, uvedl již dříve Český svazu pivovarů a sladoven. Šlo o rekordní výstav druhý rok za sebou. Letos produkce klesne kvůli koronaviru a vládním restriktivním opatřením.