Článek
„Stane se základním kamenem pro sledování, optimalizaci, sběr dat a řízení dopravní infrastruktury města. Jako jeden z hlavních nástrojů organizace a řízení ho zařadili zastupitelé města do plánu udržitelné mobility Plzně,“ řekl mluvčí PMDP René Vávro.
Dispečink zvýší provázanost a plynulost dopravy v Plzni. Sjednotí několik současných dispečinků - PMDP, ústředny křižovatek, Integrované dopravy Plzeňska, dopravy v klidu, integrovaného záchranného systému a oddělené dispečinky infrastruktur města. Předpokládané náklady jsou v desítkách milionů korun.
Výstavba nového pracoviště v dopravním podniku začne na podzim. „Probíhá výběr zhotovitele prováděcího projektu, který by měl být dokončen letos v říjnu, kdy má dojít k zahájení výstavby a postupnému slučování datových zdrojů jednotlivých agend,“ řekl šéf představenstva PMDP Roman Zarzycký. Pokud se městu podaří získat dotace EU, předpokládá dokončení všech v současnosti plánových etap na podzim roku 2022. Když dotaci nesežene, termín se prodlouží.
„Bude páteřním řešením všech dopravních služeb na území města, pomůže ke zvýšení plynulosti dopravy, snížení počtu a rozsahu kongescí (zácpy), lepší informovanosti občanů a hlavně dovolí účinně reagovat v krizových situací,“ řekl Zarzycký. Jeho efektivní fungování povede ke snížení ekologické zátěže dopravy ve městě. Podle radního Vlastimila Goly bude možné díky dispečinku modelovat krizové, bezpečnostní a dopravní situace, což pomůže nejen městu a občanům, ale také podnikatelům.
„Vlivem současné situace očekáváme opětovný nárůst individuální dopravy a prediktivní ovlivňování dopravních proudů vidíme jako nevyhnutelný proces k udržení mobility města,“ uvedl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Nové pracoviště umožní pružnější komunikaci pracovníků a urychlí výměnu dat a odstraňování závad v provozu.