Článek
Dceřiná firma skupiny Škoda Transportation dodala do hlavního města Bulharska už přes sto trolejbusů a vozidla z Plzně jezdí i dalších bulharských městech.
„Dodávku všech třiceti osmnáctimetrových kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr jsme dokončili během června. První trolejbusy z této sériové zakázky se v ulicích Sofie objevily již v březnu a k jejich provozu máme od dopravního podniku velmi pozitivní ohlasy,“ uvedl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa.
Trolejbusy jsou vybaveny trakčními bateriemi, takže v Sofii jezdí i v místech, kde chybí trolejové vedení. Na jedno nabití ujedou zhruba pět kilometrů. Trolejbusy pojmou až 123 cestujících. Ve výbavě vozidel nechybí například vyspělý diagnostický systém s dálkovým přenosem dat, informační systém pro cestující nebo klimatizace.
Bulharský trh je pro plzeňskou Škodovku významným odbytištěm. „Jen do hlavního města Sofie jsme tak nyní dodali už osmdesát nízkopodlažních kloubových trolejbusů a třicet dvanáctimetrových. Další vozidla za naší výroby slouží cestujícím v dalších bulharských městech - Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu,“ dodal manažer Škody Electric Petr Kasenčák.
Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Uvádí, že za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14.500 těchto vozidel. V posledních letech prodala kolem 150 trolejbusů ročně. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa - v Evropě, Asii i v Severní Americe.
Firma kromě trolejbusů vyrábí také bateriové elektrobusy, trakční pohony a motory pro lokomotivy, tramvaje, elektrické jednotky, metro a důlní vozidla. Má přes 800 kmenových a 120 agenturních zaměstnanců.
Mateřská Škoda Transportation, výrobce tramvají, vlaků, lokomotiv, vozů metra, trolejbusů a elektrobusů, je součástí skupiny PPF.