Článek
Díky venkovnímu stanu se lidé neshlukují uvnitř budovy. Mohou tak být dodržena hygienická opatření a v době pandemie jsou chráněni klienti i zaměstnanci úřadu.
„Pandemická situace je opět nepříznivá. Není aktuálně možné, aby klienti vytíženého odboru registru vozidel a řidičů čekali na odbavení na chodbách a v jiných vnitřních prostorech této budovy. Snažíme se nutná hygienická opatření klientům úřadu zpříjemnit, a proto jsme před budovu umístili stan s vyhříváním, lavičkami i stoly,“ uvedl primátor Martin Baxa (ODS).
Na rezervačním terminálu, který je také venku před budovou registru, si klient vytiskne pořadový lístek a může jít čekat do stanu. „Stan má rozměr deset krát pět metrů. Je vyhříván dvanácti infrapanely a součástí jeho konstrukce je i LED osvětlení. Ve stanu je 16 laviček pro celkem 38 sedících klientů a také stoly, na nichž si lidé mohou vyplnit písemné žádosti,“ popsal ředitel magistrátního úřadu správních agend Petr Triner. Na viditelném místě je venku také velká obrazovka vyvolávacího systému, takže zaregistrovaný zákazník úřadu hned vidí, kdy na něj přišla řada a může vstoupit do budovy.
Odbor registru vozidel a řidičů využívají nejen klienti z Plzně a okolních obcí, ale i ze vzdálených míst. Od roku 2017, kdy došlo k rozvolnění místní příslušnosti, narůstá každý rok počet jeho klientů o zhruba 15 procent. Termíny na odboru registru vozidel a řidičů i na další pracoviště magistrátu je možné si zarezervovat pomocí aplikace www.uradbezcekani.cz.