Článek
„Snížený návěs jsme museli využít hlavně kvůli obousměrnému trakčnímu vedení pro trolejbusy v okolí závodu. To jde totiž zvednout do maximální výše 5,8 metru. To by turbína na běžném návěsu neprojela,“ říká Stanislav Bálint, manažer projektu ve společnosti Doosan Škoda Power.
Samotná turbína s rozměry 950×550×520 centimetrů je neobvykle objemným a těžkým břemenem, přepravní rám a kotvicí klec rozměry a váhu ještě navýšily. Turbína následně zamířila do Křimic, kde byla z trafomostu přeložena na standardní návěs, na kterém pokračovala do přístavu v Lovosicích. Tam bude naložena na loď a přes Hamburk se po moři vydá do své cílové destinace v nigerijském přístavu Warri.
Turbína bude na objednávku italské společnosti Servizi Energia Italia Spa nainstalována do paroplynového cyklu o celkovém výkonu 450 MW v rámci projektu OKPAI Phase II a bude zásobovat elektrickou energií rozvodovou síť v jihovýchodním cípu Nigérie. Výstavbou nového bloku dojde k navýšení kapacity elektrárny ze stávajícího výkonu 480 MW na 930 MW. Elektrárna pak bude energií zásobovat zhruba 20 milionů obyvatel země. Tato turbína je rovněž historicky první z plzeňské produkce, která bude instalována v Nigérii.
Turbíny se běžně přepravují rozložené a montují se až na místě. „Letos v únoru jsme pro projekt TeesREP do Spojeného království také expedovali již smontovaný VT/ST díl 300MW parní turbíny. Tehdy však byl náklad nižší a pod troleje se pohodlně vešel,“ dodává Michal Buršík, vedoucí odboru produktového vývoje společnosti Doosan Škoda Power.