Článek
„Z důvodu konání rozsáhlé výluky kvůli opravě železničního mostu přes Hracholusky nebudeme pořádat naši tradiční akci Bezdružické parní léto,” vysvětluje Marek Plochý, manažer ČD Nostalgie, proč v letošním roce došlo k této změně.
Lokomotiva řady 313 902 byla vyrobena v padesátých letech, využívána byla v žateckém cukrovaru. Poté ji mohli vidět nášvtěvníci Plzeňského Prazdroje, kde byla vystavena. „Náš spolek ji zprovoznil. Jezdí už třetím rokem,” říká předseda Iron Monument Clubu a strojvedoucí Českých drah Kamil Pavlíček.
Lokomotiva může dosáhnout rychlosti až 40 km/h, na bezdružické trati spotřebuje během jednoho dne na čtyři tuny černého uhlí a zhruba 40 kubíků vody. „Lokomotivu je třeba připravit 24 hodin před jízdou. Je to muzejní stroj,” osvětluje Pavlíček s tím, že je třeba vždy všechno důkladně zkontrolovat.
Během první dubnové neděle mohli lidé v Bezdružicích navštívit také muzeum železnice, prohlédnout si dobovou četnickou stanici, pro děti byly připravené řemeslné dílny. Přímo v Krasíkově si mohli lidé uplést pomlázky, jako každý rok se také vypouštěla kůzlátka. Akci navštívily stovky lidí.