Článek
Společnost Estée Lauder pošle svůj nejnovější produkt péče o pleť do vesmíru. Bude ji to stát asi tolik, kolik by zaplatila influencerům za několik příspěvků na Instagramu.
Americký kosmetický gigant utratí 128 000 dolarů (2,96 milionu korun) za to, aby NASA vynesla deset lahviček pleťového séra na mezinárodní vesmírnou stanici. Jakmile je tam dopraví, astronauti pořídí fotky produktu Advanced Night Repair v kontrolní věži, ze které je panoramatický výhled na vesmír. Samotní kosmonauti v reklamě hrát nebudou.
Společnost Estée Lauder snímky použije v propagačních materiálech a na sociálních sítích. Agentura Bloomberg uvedla, že poté, co se produkty vrátí zpátky na Zemi, firma plánuje jednu lahvičku vydražit a výtěžek věnovat na charitu.
Séra na mezinárodní vesmírnou stanici dopraví raketa Northrop Grumman Antares. Její start je naplánován na úterní večer z ostrova Wallops ve Virginii. Nákladní raketa Cygnus zakotví na vesmírné stanici v sobotu brzy ráno.
Covid nutí ke kreativitě
Recese vyvolaná pandemií koronaviru přiměla kosmetické značky k větší kreativitě u reklam. Za tradiční reklamy utrácejí společnosti méně a hledají nové způsoby, jak zaujmout. Firma Estée Lauder v tiskové zprávě zdůraznila, že jde o první kosmetickou značku, která vstoupila do vesmíru.
Posunem Estée Lauder na oběžnou dráhu se NASA snaží tento prostor komercializovat. Chce z něj učinit doménu, kde budou soukromníci podnikat stejně rutinně, jako tam vláda podniká vesmírné výpravy. Doufá také, že se rozšíří i využití vesmírné stanice pro návštěvy soukromých osob. „Musíme rozšířit pohled lidí na to, čeho můžeme ve vesmíru dosáhnout,“ řekl Phil McAlister, ředitel komerčního vývoje vesmírných letů NASA.
Společnost Estée Lauder není první, která chce svou reklamu natočit na palubě vesmírné stanice. NASA už podepsala řadu podobných dohod, například s firmou Adidas.
Správce NASA Jim Bridenstine na začátku letošního roku oznámil, že vesmírná agentura také uzavřela dohodu s hercem Tomem Cruisem o natáčení filmu přímo na ISS.