Článek
Serverem YouTube, a dost možná i žaludky některých sledujících, ve středu zavířila neobvyklá reklamní kampaň známé značky dříve nezdravé „kuchyně“. Stejně jako nedávno přišel s rostlinnými náhražkami masa nebo tahem proti plýtvání plasty, i teď Burger King svojí „plesnivou upoutávkou“ ukazuje další snahu o zlepšení a třeba i cestu pro ostatní.
Žádná patina: zkáza ve 30 vteřinách
Dosud bylo typické, že se fastfoody prezentovaly spíš opačně: naaranžovanými pokrmy, ze kterých přímo prýštila svěžest a čerstvost. Právě to ale mnohé kritiky rychlého občerstvení jenom utvrzovalo v odporu k umělým barvivům, dochucovadlům a konzervantům v jídlech.
Časosběrné video Burger Kingu nyní v necelé půlminutě ukazuje „přirozenou krásu“ a také zkázu, které jeho hlavní produkt Whopper podlehne ve 34 dnech. A takový už ho teď nabízí většina evropských trhů a vybrané prodejny v USA.
„Mekáč“ vydrží i přes 10 let
To třeba hamburger a hranolky od McDonald's nechytí plíseň ani po více než 10 letech. Dokazuje to Hjortur Smarason z Islandu, který si je zakoupil před zavřením všech poboček v zemi v roce 2009 a stále je má. Řetězec po čtyřech letech a dalších podobných případech i srovnávacích videích reagoval vyjádřením, že v jeho produktech „bez vlhkosti v prostředí k rozkladu nedojde“, píše server BBC.
„V Burger Kingu věříme, že opravdové jídlo chutná lépe,“ uvádí šéf marketingu značky Fernando Machado v tiskovém prohlášení firmy. „Proto nyní usilujeme o to, abychom odstranili konzervanty, barviva a dochucovadla umělého původu z našich produktů po celém světě,“ dodává.
Lidé na čerstvé jídlo dají
Fastfoodový řetězec, který v Česku, ale i Polsku nebo Maďarsku spadá spolu s KFC pod mateřskou společnost AmRest, chce své stěžejní hamburgery nabízet bez umělých ingrediencí ve všech amerických pobočkách do konce roku 2020.
„Chápeme, jak důležitou roli hraje naše firma při vytváření udržitelnějšího světa, a jsme odhodláni jednat zodpovědně. Aktivně pracujeme na řadě iniciativ na vybudování udržitelnější společnosti, včetně: skutečných surovin, obalů, recyklace a zdrojů. S odklonem od konzervačních látek a umělých příchutí do budoucna počítáme i pro české pobočky Burger Kingu,“ uvedl Daniel Ryška, ředitel značky pro Česko, Slovensko a Rakousko pro Seznam Zprávy.
Strategický a reklamní tah Burger Kingu reaguje na trend napříč celým odvětvím rychlého občerstvení, které směřuje k „přirozenému“ a společensky přijatelnějšímu stravování, píše magazín Business Insider.
Také už zmíněný McDonald's minulý rok přešel při servírování svých proslulých „čtvrtlibráků“, známých v Evropě spíše pod názvem McRoyal, z mraženého masa na čerstvé. Poté informoval, že prodeje těchto hamburgerů se po více než pěti letech zvýšily.