Hlavní obsah

Playboy chce vstoupit do oboru, kterému krize pomohla. Kupuje sexshop

Foto: Unsplash - Max Letek - Unsplash Licence

Pro značku Playboy je typická silueta králíčka.

Společnost Playboy Enterprises se chystá koupit firmu Lovers, která prodává spodní prádlo a erotické pomůcky. Chce tak rozšířit svou značku se siluetou králíčka o další zboží.

Článek

Vloni přestala vycházet tištěná verze kultovního časopisu Playboy, a tak se teď americká mediální a lifestylová společnost snaží rozšířit svou značku jinam. Playboy Enterprises, která dohlíží na značku a časopis Playboy, je blízko ke koupi TLA Acquisition Corp, která je mateřskou společností firmy Lovers. Ta prodává hlavně spodní prádlo a erotické pomůcky.

Touto akvizicí se Playboy snaží dostat své slavné logo se siluetou králíčka do oblasti spotřebního zboží. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Již nyní na své značce Playboy vydělává prodejem různých produktů od oblečení a kosmetiky po umění.

Dohoda mezi Playboyem a Lovers by ocenila mateřskou společnost TLA Acquisition Corp na částku 25 milionů dolarů (537,6 milionu korun).

Vloni v říjnu se Playboy po devíti letech vrátil na burzu cenných papírů prostřednictvím fúze se společností specializovanou na akvizice. Za tímto účelem se spojila s Mountain Crest Acquisition, která mezi tyto speciální firmy patří. Transakce ohodnotila společnost Playboy Enterprises na 381 milionů dolarů.

Před devíti lety koupil akcie Playboye za 207 milionů dolarů jeho zakladatel a vydavatel Hugh Hefner a jeho soukromá firma Rizvi Traverse. Když v roce 2017 Hefner zemřel, jeho rodina o rok později prodala 35procentní podíl Playboye za 35 milionů dolarů.

Náklad pánského časopisu v poslední době postupně klesal. Pandemie nakonec firmu donutila přestat vydávat tištěnou verzi magazínu, který vycházel od roku 1953. Nyní je k dispozici pouze online.

Společnost Lovers, o kterou má Playboy zájem, působí v pěti státech USA, kde prodává ve 41 obchodech spodní prádlo a erotické pomůcky. Právě erotickému byznysu během pandemie rostly tržby.

Podle serveru New York Times americkému sex shopu Adam and Eve v březnu a dubnu vyskočily tržby o 30 procent, zatímco online prodeje erotických značek We-Vibe a Womanizer se v porovnání s rokem 2019 zvýšily o 200 procent.

Doporučované