Článek
Rekonstrukce začala letos v lednu, hotovo má být příští rok v září, oznámila dnes ČTK mluvčí města Žaneta Jančaříková.
Město upraví silnici a nábřeží v areálu přístaviště. „Slibujeme si od toho usnadnění cesty k lodím zejména starším pasažérům a větší bezbariérovost. Na úpravu nábřeží nyní projektanti zpracovávají dokumentaci. Má jej zdobit vyhlídka a odpočinkový altán,“ řekla Jančaříková. Náklady město zatím vyčíslené nemá.
Ředitelství vodních cest (ŘVC) bude pokračovat v rozšiřování počtu kotvení z 11 na 35. Souběžně s tím v říjnu zahájí stavbu infocentra na nábřeží před provozní budovou. Práce vyjdou téměř na 70 milionů korun, peníze poskytne Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). V budoucnu je v plánu rozšíření přístavu na druhý břeh. „Mohl by to být jeden z největších a nejhezčích přístavů na Baťově kanále,“ řekl při zahájení prací v lednu ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.
Plavební sezona je letos na Baťově kanále delší než obvykle. Povodí Moravy prodloužilo letní režim plavebních komor kvůli pandemii koronaviru až do konce září, plavby totiž na jaře začaly později. Komory navíc budou v provozu i dva víkendy v říjnu. Poté se i vodohospodáři pustí do práce. V plánu je druhá etapa oprav kanálu od Veselí nad Moravou po Vnorovy.
Baťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století. Původně sloužil nákladní dopravě, vozilo se po něm především uhlí. Částečně vede korytem Moravy a od Otrokovic na Zlínsku do slovenské Skalice je dlouhý 53,8 kilometru. V budoucnu je v plánu trasu prodloužit do Kroměříže na jedné straně a na druhé do Hodonína, čímž by délka kanálu přesáhla 75 kilometrů.