Hlavní obsah

Platit za hudbu, videa nebo zprávy? To se Čechům nechce

Foto: pixabay.com

Ilustrační foto.

Spotify, Netflix, HBO GO. Některé ze služeb, za které se Čechům moc platit nechce. Za Evropou v tomto ohledu zaostáváme.

Článek

Pouhých osm procent Čechů si stahuje placené aplikace na přehrávání hudby či videa. Vyplývá to z nejnovějších dat Českého statistického úřadu. Nejvíc za obsah prostřednictvím aplikací platí lidé ve věku mezi 25 až 34 lety, v této kategorii je to 17 procent.

Pro porovnání – k používání internetu se „přiznalo“ více než sedm milionů lidí, tedy 81 procent osob starších šestnácti let. Chytrým telefonem disponují více než dvě třetiny respondentů, ve dvou nejmladších věkových kategoriích ale jejich počet dosahuje téměř sta procent.

Zpoplatněnou hudbu si na internetu přehrávají 3 % české populace, o něco častěji muži než ženy. Kromě zmíněné kategorie 25 až 34 let vykazují větší podíl i studenti. Z těch si placenou hudbu přehrávalo necelých 6 %.

Evropský průměr oblíbenosti přehrávání placeného obsahu na internetu je přitom 26 procent. Nejštědřejší jsou Švédové, z nich za obsah platí více než polovina.

Kolik aktivních uživatelů internetu si hudbu nebo filmy stahuje nelegálně, Český statistický úřad nezjišťoval.

Češi si nechtějí kupovat ani placený zpravodajský obsah na webech. Za články v posledním roce zaplatila asi dvě procenta lidí všech věkových kategorií. Minimální zlepšení je ve věkové kategorii 25 až 34 let, mezi kterými si za zprávy zaplatila tři procenta lidí.

„Placené zpravodajství jsme zkoumali poprvé, tři roky se zabýváme například placeným videem,“ vysvětlila Lenka Weichetová z ČSÚ. I v placeném videoobsahu je nárůst zájemců minimální, stagnuje okolo tří až čtyř procent.

Doporučované