Článek
Sociální síť Facebook řeší pokles denní aktivity na sociální síti - aktuálně o pět procent. Důvodem je především nedávná změna v zobrazování obsahu, po které Facebook přestal uživatelům na hlavní stránce zobrazovat tolik virálního obsahu.
„Právě jsme zveřejnili čtvrtletní výsledky a aktualizaci naší komunity. V roce 2018 se plánujeme zaměřit na to, aby Facebook nebyl jen zábavou, ale byl také prospěšný pro společnost a lidé se na něm cítili dobře. Snažíme se toho dosáhnout podporou smysluplných propojení mezi lidmi, spíše než pasivní konzumací obsahu,“ uvedl zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg na svém osobním profilu.
We just announced our quarterly results and community update. Our focus in 2018 is making sure Facebook isn't just fun,...
Zveřejnil(a) Mark Zuckerberg dne 31. leden 2018
„Už v minulém čtvrtletí jsme podstoupili kroky ke snížení počtu zobrazených virálních videí, abychom s lidským časem nakládali lépe. Dohromady jsme provedli změny, které zredukovaly čas strávený na Facebooku o 50 milionů hodin denně. Zaměření pozornosti na smysluplná propojení povede k dlouhodobé stabilitě naší komunity i byznysu,“ dodal Zuckerberg.
Modrá sociální síť také poprvé od svého vzniku zaznamenala pokles denních uživatelů ze Spojených států a Kanady. Za první čtvrtletí klesl počet denních uživatelů v regionu o jeden milion lidí, zastavil se na 184 milionech aktivních uživatelů denně. Akcie firmy po zveřejnění výsledků klesly o tři procenta, momentálně se drží na hodnotě 181,26 dolaru. To je v přepočtu asi tři a půl tisíce korun.
Podle finančního ředitele Facebooku Davida Wehnera se však úbytek aktivity brzy zastaví. „Pokles uživatelů v Severní Americe byl zapřičiněn změnami v zobrazování obsahu, proto neočekáváme, že půjde o pokračující trend,“ prohlásil.