Hlavní obsah

Pivo ztrácí v Japonsku na popularitě, mladí lidé sahají raději po jiném alkoholu

Mladá generace Japonců nemá pivo v oblibě tak jako jejich rodičeVideo: AP

Popularita piva v Japonsku klesá. Na svědomí to má zřejmě mladá generace, jejíž první volbou je spíše víno nebo koktejly.

Článek

Roční spotřeba piva v Japonsku klesla mezi lety 2010 a 2015 o sedm procent, podobný pokles se očekává i v letech následujících. Pivo totiž nepatří mezi nápoje, které volí mileniálové, tedy lidé, již vyrůstali na přelomu tisíciletí. Pro japonské byznysmeny je však tradice piva po práci stále neodmyslitelná.

„V poslední době možná pije pivo méně lidí. Ale my, muži ve středním věku, ho pijeme hodně. I přesto, že mladí lidé ho pravděpodobně nepijou tolik jako my," popsal situaci v Japonsku Eiji Itou, návštěvník jedné z pivnic.

Situace trápí mimo jiné i Haruhika Matsubu, manažera pivovaru Asahi, který v březnu koupil Plzeňský Prazdroj. „Naši zákaznící říkají, že příležitostí jít na pivo je stále méně a méně. Dnes mají méně přátel, se kterými by se napili a také existuje méně míst, kde pít. Tyhle důvody je drží od alkoholu dál, ale rozhodně to není tím, že by pít nechtěli. To je to, co naši zákazníci říkají," hodnotí pokles popularity piva Matsuba.

Asie však v konzumaci piva stále vede. Celosvětově vypijí Asiaté 34 procent piva, Evropané pak 27 procent. Pokud se ale zaměříme na průměrnou spotřebu u jednotlivých národností - vedou Češi. Japonci jsou až na pětapadesáté příčce pomyslného žebříčku. Tam klesli z 38. místa, kde se nacházeli ještě v roce 2010.

Doporučované