Článek
„Minulý týden se Petr Kellner objevil v pořadu Interview ČT24 a oznámil novou mezeru v zákonu, která z každého udělá za 3 až 4 měsíce milionáře,“ hlásá článek na webu, který se tváří jako zpravodajský, nicméně láká k investicím do kryptoměny. Redakce Seznamu se rozhodla adresu webu nezveřejňovat.
Jde o nebývalý podvod se zneužitím jména nejbohatšího Čecha.
„V těchto dnech se šíří především prostřednictvím sociální sítě Facebook podvodné reklamy, které zneužívají PPF a jejího hlavního akcionáře Petra Kellnera, včetně jeho fotografií,“ uvedla k tomu investiční skupina PPF, již Kellner z 99 procent vlastní. Zároveň firma, do jejíhož portfolia patří mimo jiné splátková společnost Home Credit, banka Air Bank, operátor O2, výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation a brzy zřejmě také televize Nova, sdělila, že proti podvodníkům podniká právní kroky.
„Varujeme všechny, kdo se s takovou reklamou setkají, aby na falešných webech nezadávali své osobní údaje ani údaje ke své platební kartě,“ vyzývá PPF s tím, že by lidé takovou reklamu měli zároveň nahlásit sociálním sítím k zablokování.
Pikantní na příběhu je, že se stránky, které se snaží zlákat k nákupu bitcoinu, tváří, že jejich tvůrci sami s Petrem Kellnerem mluvili. Neboli, jak se uvádí na webu: Petr Kellner nám poskytl exkluzivní interview.
Nejbohatší Čech je přitom známý tím, že poskytuje rozhovor zřídkakdy. Naposledy tak učinil zhruba před osmi lety. A nikdy neposkytl rozhovor na kamery. Neboli moderátora Daniela Takáče v ČT určitě zaskočit nemohl. Tím méně by pak hovořil s neznámým webem. Vždy poskytuje rozhovory přes zavedená média.
V minulosti to byly Hospodářské noviny nebo MF Dnes.
Kromě Petra Kellnera si pomáhají tvůrci stránek také dalšími světovými boháči. Jejich revoluční program údajně založili mimo jiné Richard Branson nebo Bill Gates. Tvůrci stránek mimochodem sázejí na aktuální nedůvěru lidí v etablovaná média a zavedené instituce a jejich článek s minimem překlepů používá styl řetězových e-mailů „šiřte, než to smažou”. „Někteří lidé se to zdráhají vyzkoušet, protože je to tak jiné. A je to kvůli tomu, že velké banky se to pokouší skrýt! Již jsem obdržel agresivní telefonáty a výhrůžky od velkých finančních korporací,“ citují podvodníci Kellnera.
Podle informací Seznamu řeší PPF záležitost již týden. Ostatně článek je datován 2. listopadu. V kontaktu je kromě Facebooku také například s Googlem. Reklamy se pak objevují třeba na Twitteru. Petr Kellner navíc v síti podvodníků neuvázl sám. Podobné klamavé reklamy to zkoušejí také na fanoušky fotbalové legendy Petra Čecha nebo ty, kteří věří investorským instinktům Zdeňka Bakaly.