Článek
„Pokud jde o uplácení, tam bylo konstatováno promlčení. Ta ostatní podezření policie uzavřela s tím, že to buď nebyly trestné činy, nebo že se nepodařilo získat důkazy. Policie věc odložila s tím, že pokud se někdy nové důkazy podaří získat, což by ještě mohla přinést právní pomoc ze Švýcarska, tak se to může znovu otevřít,” říká novinářka Jana Klímová ve druhé části škodovácké analýzy v pořadu Peníze, nebo život ve videu nahoře.
Privatizační stín se nad Plzní vznáší dodnes. A zřejmě se stal i důvodem, proč plzeňskou Škodu Transportation nekoupila obří čínská korporace CRRC, jež o ní skoro dva roky jednala.
„Nevím, proč CRRC Škodu nekoupila. Ale je fakt, že po mně chtěli garance, že privatizaci Škody nebude možné zpochybnit. Ty jsem jim dát nemohl,“ potvrdil Seznamu exministr průmyslu Jan Mládek.
Převzetí Škody Transportation skupinou PPF Petra Kellnera je v českém průmyslu obchodem desetiletí. Zároveň ale znamená definitivní uzavření nešťastné privatizační kauzy. Pozadí chystaného obchodu s PPF sledujte v první části „škodováckého“ příběhu analytičky Seznam Zprávy Zuzany Kubátové níže.