Článek
Zakládají si na špercích z drahých kovů, vlastních zlatých a briliantových kolekcích zhotovených na zakázku. Limitovaných kolekcích šperků, které rády nosí světově známé celebrity. Sportovci i hollywoodské hvězdy.
Na velmi lukrativní adrese v Obecním domě přímo naproti hotelu Paříž získali pětatřicet metrů čtverečních historických prostor, které, jak říkají, proměnili v nestandardní klenotnictví. Otevřeli však v nešťastnou dobu – krátce před další vlnou mimořádných opatření vlády kvůli pandemii koronaviru.
Odliv turistů i českých zákazníků z centra města znamená i pro ně velké škody. „Celkem odhadujeme ztráty na tržbách za měsíce září, říjen a listopad i vzhledem k začínající předvánoční době v řádu milionů. Do otevření našeho obchodu bychom ale určitě šli znovu. A to hlavně díky jedinečné lokalitě a reprezentativnímu showroomu,“ je přesvědčená šéfka firmy Petra Růžičková.
„Jako jediní se zaměřujeme ze sedmdesáti procent na nabídku pánských šperků, která na našem trhu zcela chyběla. Spojujeme duchovní myšlenku a energetické působení léčivých drahokamů s drahými kovy. Samozřejmě jsou tady i cenově dostupnější kousky, ručně vyráběné ze stříbra nebo kůže“, uvádí pro SZ Byznys Petra Růžičková, zakladatelka Nia Czech & Slovak, společnosti, která vznikla v roce 2015 původně jako velkoobchod a e-shop.
Nia Czech & Slovak s.r.o.
Majiteli jsou rovným dílem Petra Růžičková s partnerem Tomášem Patrovským.
Otevření kamenného obchodu v centru Prahy: 8. 9. 2020
Očekávané ztráty: miliony korun na nájemném, odhadem milion korun každý měsíc na ušlých tržbách.
Vzhledem k poloze obchodu každého napadne, kolik asi stojí metr čtvereční. O nájmech v centru hlavního města však Růžičková mluvit nechce. „Co se týče nájmů, tak všeobecně jsou v této oblasti nájmy vyšší, takže je to v současné době jedna z nejvyšších nákladových položek. Přesnou výši nájemného však s ohledem na smlouvu s vlastníkem nemůžeme prezentovat,“ uvádí pro SZ Byznys.
Pomoc od státu s nejistým výsledkem
Tato doba je pro ně stejně jako pro všechny obchodníky a provozovatele velmi nepříznivá. „Na druhou stranu však pozorujeme obrovský nárůst v oblasti e-commerce. Podobně tomu bylo i v období první koronavirové vlny, kdy jsme pozorovali nárůst online obchodu oproti běžnému provozu e-shopu,“ říká Růžičková.
„Požádali jsme o státní podporu našeho provozu na nezbytné výdaje uzavřeného kamenného obchodu a nedokážeme zatím posoudit, jestli na ni dosáhneme,“ dodala.