Článek
Ambiciózní projekt skupiny Penta, který změní okolí pražského Masarykova nádraží, je zatím jen na papíře, už teď to ale vypadá, že se stavba ještě rozroste. „Máme v hlavě několik ideí, jak polidštit magistrálu, která je absolutně nepřirozeným řezem centrem Prahy. Všichni architekti – a to jak naši, tak i ti ze světa – nám radí, že čím víc magistrálu flexibilním způsobem obestavíme tak, aby teoreticky mohla být i položená na zem, tím víc zanikne,“ říká Marek Dospiva ke komunikaci, která protíná metropoli a zčásti vede ve výšce po mostních konstrukcích. V okolí Masarykova nádraží by se tak mohlo stát díky nové budově postavené v prostoru mezi ulicí Hybernskou a ulicí Na Florenci.
„Ta by zastínila magistrálu nad kolejištěm a z druhé strany to budou dělat budovy od Zahy,“ dodává Dospiva s tím, že projekt podle návrhu irácké architektky Zahy Hadid by se měl začít stavět v příštím roce.
V rámci humanizace magistrály chce pak Penta pokračovat i v okolí dalšího nádraží – Hlavního, kde v příštím roce dokončí druhou budovu projektu Churchill. „Tam máme vizi obestavění Hlavního nádraží tak, jako obestavíme Masarykovo nádraží. Dokonce zčásti na přestřešení kolejiště – minimálně na té straně u ulice Vinohradská nad Operou,“ potvrzuje Dospiva.
Investiční skupina Penta patří mezi nejaktivnější developery v Praze. Kromě rozsáhlé výstavby na pozemcích kolem vlakových nádraží teď například chystá projekt na Vítězném náměstí, růst nové čtvrti Waltrovka o další stovky bytů nebo proměnu rozsáhlého areálu s památkově chráněnou budovou bývalého pivovaru v Nuslích.
„K realitám mám pozitivní vztah, mám je rád. Na rozdíl od klasických firem, kde vidíte výsledek jen v excelovské tabulce, tady po vás zůstává výsledný produkt,“ říká podnikatel.
Celý díl magazínu Byznys se spolumajitelem Penta Investments Markem Dospivou vám na Seznamu přineseme už ve středu.