Článek
Martin Hausenblas se rozhodl podnikat, když v mládí brigádničil v továrně na hliníkové výlisky. Zjistil, že rutina zaměstnance ho ubíjí. Začínal s Herbalifem, kde ovšem prodělal kalhoty. Pak si se spolužákem založil reklamní agenturu, z níž se vyvinula později společnost Adler Czech, dnes jeden z největších evropských výrobců reklamního textilu. K té později přidal investici do aplikace Liftago. A jako správný idealista se vrhl po úspěších v byznysu do proměny společnosti. Jednak filantropií, jednak vstupem do komunální politiky s hnutím PRO! Ústí.
„Dokud se lidé nezajímají o své město, o místo, kde žijí, je tu vhodné klima pro korupci. A s tím musíte pracovat. Vyburcovat lidi, aby se identifikovali se svým městem. A když jim ho pak někdo bude jakýmkoliv způsobem brát, tak se mu postaví,“ vysvětluje v novém díle pořadu Kam to bude? Hausenblas.
Obráceně to prý nefunguje, protože korupčníci jsou jako kobylky. „Když jednu umlátíte pantoflem, ostatní se nažerou a fungují dál, protože dobré klima pro ně přetrvalo. Proto boj jako takový s korupcí nemá smysl. Musíte měnit prostředí,“ doplňuje muž, který věří v budoucnost plnou samořiditelných aut či vysokorychlostních tratí. Že se toho nedožije? „Ale to přece není vůbec podstatné. Důležité je, aby země mohla dál fungovat. A o tom se rozhoduje teď,“ říká.
Jak ovlivnila nehoda jeho vnímání byznysu? Čím se burcují lidé k zájmu o své město? Neznechutila ho politika po pár nezdarech? Jsou podle něj peníze moc a co s sebou přinášejí? Podívejte se v novém díle pořadu Kam to bude? nahoře ve videu.